Gå til innhold
Arkivverket

[#55381] Even Amundsen Kolkind f.1799 d.31.12.1878 Tyristrand/Hole


Gjest Helen Johanne Berget
 Del

Recommended Posts

Gjest Helen Johanne Berget

Even Amundsen Kolkind bodde i Stixrud under folketellingen 1865 ,da var han enkemann. Kan noen si meg hvem han var gift med. Det er sansynelig at det var ei fra Skakarken, da han bodde der.Vennlig hilsen Helen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid K. Natvig

Godt nytt år! Ifølge FS var det en Even Amundsen som giftet seg med Inger Andersdatter i Norderhov 18. november 1831, men vet ikke om det er rett mann. Du får sjekke nærmere i den aktuelle kirkeboka når tjenesten fungerer igjen,vennlig hilsen Astrid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helen Johanne Berget

Hei AstridMange takk for opplysningene om Even Amundsen Kolkind.Jeg har gått utfra at han var gift i Hole, men en skal ikke bestandig tenke det som er logiskNok engang takkJeg leter også etter hans søster Berte Amundsd.kolkind Det kan være en mulighet at jeg finner henne i samme kirkebokVennlig hilsen Helen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid K. Natvig

hei igjen, at Even gifter seg i Norderhov, henger nok sammen med at kona er derfra, Hval, han kommer seinere tilbake til Hole (Tyristrand, såvidt jeg skjønner), men jeg har funnet Berte, 16 år, under konfirmerte i 1811, nr. 4 nedenfra, og da bor hun fortsatt på Kolkind. Lenkevennlig hilsen Astrid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helen Johanne Berget

Hei igjenEven hadde en datter Maren f.30.04 1832 som bodde på Hval på Norderhov Bodde nok hos sine besteforeldre.og bodde der til hun emigrerte til USAJeg fant dette etter du svarte på min etterlysning av Even.Berte finner jeg ikke etter hennes konfirmasjon Jeg har lett under dødsfall fram til 1824Det er mulig hun har emigrert ,eller flyttet ut før 1865.Vennlig hilsen Helen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.