Gå til innhold
Arkivverket

[#55382] Ingrid Toresdatter i Kristiansund


Gjest Arve Holmeide
 Del

Recommended Posts

Gjest Arve Holmeide

Tore Trondson Sogn og Ingrid Isaksdatter Holmeide hadde 5 barn, blant dem Ingrid født 22/1 1843. Hun ble døbt 18/2 s.å. i Tingvoll kirke. Konfirmert 26/9 1858 samme sted. I 1873 flyttet hun til Kristiansund N. Der mistet jeg sporet. Jeg finner henne ikke i folketellingen for Kristiansund for 1900. Jeg har store problemer med kirkebøkene for Kr.sund. Noen som har en ide hvordan jeg kan finne henne igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arve Holmeide

God idé! Men jeg har sjekket. Kan ikke se at hun har reist ut fra hverken Kristiansund, Trondheim eller Bergen. Andre havner er neppe sannsynlige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Bjørn Eide

Hei. Har sjekket litt på family search. Fant ei ingri toresen f.22/1 1843 i Tingvoll. Døpt 19/2 1843. samme sted. Foreldre Thore Thronsen og Ingri Isachdtr. Finner ei Ingri Thoresdatter gift med Bersvend Hansen. De ble gift 28/6 1873 i Folldalen. Hennes far er Thore Throndsen. Kanskje det kan være et spor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Se på utflytterlisten i kirkeboken.Det ser da ut til at Ingrid drar sammen med en mann?Kildeinformasjon: Møre og Romsdal fylke, Tingvoll i Tingvoll, Ministerialbok nr. 586A12 (1867-1878), Inn- og utflyttede 1873, side 210. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=6456&idx_id=6456&uid=ny&idx_side=-203>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arve Holmeide

Først takk til alle som har sett på denne saken! Bjørn Eides informasjon var meget interessant og den vil jeg se nærmere på. Når det gjelder dato så skjedde det vel også at prester skrev feil. Summen av andre felles faktorer kan vel likevel gjøre personen sannsynlig: samme navn, samme fødselsdato, samme dåpsdato, og foreldres navn? Jeg får se videre på dette. Når det gjelder mannen som hun reiste til Kristiansund samtidig med så var det bror til søsterens mann (Jon Larsen Husand). Jeg kan ikke finne at de har noen videre forbindelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.