Gå til innhold
Arkivverket

[#55383] Valdres - Knut Madsson Solbjør 1790 og Anne Nilsdtr.


Gjest Anders J. Moen
 Del

Recommended Posts

Gjest Darin Flansburg

Hi Anders,I would say a good guess would be the daughter of Nils Sørenson 1756 and Marit Knutsdatter.From the 1801 census4380 Marit Knudsdtr Huusmoder 43 Enke af 1te ægteskab Bruger gaard K 4381 Søren Nielsen Søn 16 Ugift Alle hos moderen M 4382 Knudt Nielsen Søn 14 Alle hos moderen M 4383 Niels Nielsen Søn 11 Alle hos moderen M 4384 Anne Nielsdtr Datter 18 Alle hos moderen KDarin Flansburg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Godt nytt år!Knud Madsen Solberg og Anne Nilsdatter hadde en datter Anne Karine døpt i Sør-Aurdal (Bruflat) 12/7-1812. Blant fadderne er Karen Johansdatter Ruud, Peder Knudsen Ruud og Gulbrand Nilsen Ruud.Knud Madsen og Anne Nilsdatter ble ikke gift i Sør-Aurdal, heller ikke i Nord-Aurdal. Jeg antar de ble gift i Land (Nordre Land).Jeg finner henne på Ruud i Lunde Annex i Land i 1801, og fadderne ved dåpen er hennes foreldre og bror:Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

De ble gift i Land i 1811, nr 9 til høyre: Knud Madsen Solberg og Ane Nielsdatter Rud, fra Ourdahl:LenkeJeg kan ikke på noen måte garantere for at dette er den korrekte opprinnelse til Anne Nielsdatter, men den er sannsynlig. Peder Knudsen Rud er naturligvis hennes stefar! Det står ved vielsen at de begge er fra Aurdal, og hennes far og mor kan jo godt være derfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Det lyktes meg ikke i første omgang å finne Anne døpt i Land, men jeg fant trolovelsen/vielsen til et par som med en viss sannsynlighet kunne være hennes foreldre: Niels Gulbrands. Rud i Torpen og Kari Johansdatter (3. par nedenfra til høyre).Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Bare hyggelig Anders. Jeg har en viss interesse for området Etnedal, Sør- og Nord-Aurdal, fordi en av mine oldemødre hadde sine aner der, og høsten 2007 har jeg brukt en del tid på disse. Mine oldeforeldre bodde også ca ti år i Land, og flere av min bestefars søsken ble født der.Mvh Astrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anders J. Moen

Kanskje du også kan hjelpe meg med foreldrene til Ole Olson Madslangrud født ca. 1841 gift med Nikoline Syversdtr. Solbjør f. 1846?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Espen Tjernshaugen

Valdres bygdebok,Gard og bygd i Etnedal bind C, s.385-386, Maslangrud.Brukerpar fra ca. 1838:Dorte Olsdtr (f. Bangsjordet)1818-1856 gm 1 Ole Ellingson Juvkam (1812-50), gm 2 Nils halsteinsen Bratteng.Barn 1 ekteskap: Elling f. 1838 gm Sigrid Olsdatter Hestekinn, Ole f. 1841 gm Nikoline Syversdatter Solbjør, Kari f. 1843, Martin f. 1846 død s.å., Kristoffer f. 1848.2 barn i andre ekteskap.Juvkam og Bangsjordet er vel i S. Aurdal, jeg sitter ikke med noen bb derifra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.