Gå til innhold
Arkivverket

[#55392] Urbanus Sværholdt (f.Larsen) i skipslister, sørlandet/sørvestlandet


Gjest Siw Sværholdt
 Del

Recommended Posts

Gjest Siw Sværholdt

Da jeg var nybegynner her på DA for 3 år siden fant jeg Urbanus i en skipsliste, mener rederiet var i Stavanger eller Mandal. Tok dessverre ikke vare på opplysningene, og nå finner jeg det ikke igjen. Noen som har gode idéer, eller navn på slike rederier? Vil tro det var rundt århundreskiftet, pluss/minus 10 år.Vennlig hilsen Siw

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Siw Sværholdt

Tusen hjertelig takk Astrid, og godt nyttår.Nå får det lagres behørlig. Han var konditor, selv om det i ettertid har ryktes at han var både kaptein og styrmann ;-)Arendal - Nåvel, det var ihvertfall i sør. Vennlig hilsen Siw

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Godt nytt år til deg også!Når jeg husker tittelen på en database, pleier jeg å skrive inn et ord, her f. eks skipsliste, i databasevelgeren. Det er lettvint.Mvh Astrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Siw Sværholdt

Det er nok hukommelsen som har spilt meg et puss her. Var så overbevist om at det var Stavanger eller Mandal at jeg ikke har utvidet søkemulighetene.Vet at han også fortsatte til sjøs etter århundreskiftet, da på en amerikalinje, men har heller ikke funnet noe som kan bekrefte dette. (Hans døtre var med på turer til Tyskland og USA), den som har fortalt dette var født i 1890.Mvh Siw

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.