Gå til innhold
Arkivverket

[#55434] Jonas Zacharias Schriver (1803-1859) & Christiana Thorine Danielsdatter (1798-26


Gjest Jan Christensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Christensen

Jonas Zacharias giftet seg med Christiane Thorine 25/3-1825 i Domkirken i Oslo. Hun skal angivelig være fra Modum, men har ikke vært å finne der. De fikk sønnen Christian Rasmus Nicolai i 1826. Kjenner noen til dette paret og hvor hvor damen kan være kommet fra. Hun dør tidlig og mannen gifter seg på nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Christensen

Takk skal du ha. Hadde ikke sett forlovelsen. Får se om jeg kan finne noe ut om den første ektemannen, høkeren Christopher Martini.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Dette er egentlig tidsmessig utenfor mitt arbeidsfelt, men jeg undrer på om ikke det er en sammenblanding her. Det er Christopher Martini som er født på Modum (14. januar 1789, døpt 27.02). Jeg lette engang raskt etter Christiane Thorine Danielsen, men fant henne ikke (men det var heller ikke noe alvorlig forsøk).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Han hadde en rekke søsken, født på Kongsberg og Modum. Om det skulle være av interesse i denne sammenheng, har jeg noe om Martini'ene da de har en viss tilknytning til Christiania.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Såvidt innom. Opplysningen på FS er korrekt, denne dato ekter han enken Ingeborg Halvorsdatter i Vor Frelser. Når kirkebøkene er oppe, er den enkel å finne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Ingeborg dør 9/7-14/7 1818 Domkrk. Finner ikke at han gifter seg igjen i domkrk. Om ikke han står som feiloppført som ungkar da for de hoppet jeg over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Christensen

Tusen takk begge to. Imponerende å se at noen sitter til kl 2 på natta for å hjelpa andre. Da er i hvertfall giftemåla til Christiane bekreftet, selv om hennes fødsel fremdeles er i det ukjente. Det sto vel under vielsen til henne og Jonas at hun var fra Modum. Håper at tjenesten med scannete bøker snart er oppe og stabil igjen, så får jeg sjekke videre.Takk for hjelpa begge to, og godt nytt år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.