Gå til innhold
Arkivverket

[#55437] Flyttet fra Værøy til Sigerfjord (Sortland) etter 1918


Gjest Anne J. Engmo
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne J. Engmo

Min bestemor`s søster,Katrine Eriksen f.1891 på Værøy, ble gift på Værøy med Petter Ernst Andersen f.1887 i Flakstad.De fikk 8 barn,alle født på Værøy:Erling 1909,Ella 1910,Ragna 1912,Johan 1913,Nancy 1915,tvillingene Olaf og Fritjof 1916 og Kristine 1918.Familien flyttet fra Værøy til Sigerfjord en eller annen gang etter 1918.Er det noen som vet om noen av barna ble gift og om det er etterkommere etter dem? Og når døde Katrine og Petter Ernst? Jeg har følgende epostadr: ajengmo@spray.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne J. Engmo

Hei Mariann og Pål W. Det er nok helt sikkert rette personene dere har funnet,fødselsdatoene stemmer på en prikk !! Tusen takk,trodde ikke gravminnene derfra var avfotografert enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne J. Engmo

Takk! Det er sikkert henne,selv om fødselsdatoen avviker med 1 dag fra den jeg har,hun var døpt med Evine som mellomnavn. Ser nå at du har funnet rett Kristine også,nå vet jeg litt mer om hvem de ble gift med også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Pedersen

Sønnen Johan Petter og hans efterkommere er omtalt i 'Slekten Ellingsen - en gren av slekten Benkestok', bind 1, se lnr. 3294.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål W. Martinussen

Etter 'Slekten Ellingsen' het kona til Johan Petter Dagmar Synnøve Riber, f. 23.03.1918 i Sortland, her er gravsteinen Lenke Paret har 3 barn, l.nr. 6780-6782 i Bd.II av overnevnte bok (Har desverre bare Bd I)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.