Gå til innhold
Arkivverket

[#55450] Akershus/Buskerud


Gjest Svein Edvardsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Svein Edvardsen

Hei Noen som har vært bort i navnet Mærli som gårdsnavn/stedsnavn i/eller ved Aurskog -Hølands området. Kan også være Buskerud. Er ute etter en dame som skal være født 30/4-1874 med navn Marie Kristiansen, hun skal også ha brukt Mærli som navn. Fødselsdatoen kan være feil. Takknnelig for svar.Svein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ann- mary engum

Kan det være dette du leter etter? Informasjon om bostedet: Gina Marie Christiansd,født 1874(bosted Mærli).Tellingsår: 1875 Kommune: Sørum Kommunenummer: 0226 Navn på bosted: Mærli Antall personer registrert på bostedet: 9--------------------------------------------------------------------------------Navn Familie-stilling Sivil-stand Yrke Fødselsår Fødested Etnisitet Gunhild Marie Engebretsd. Husmoder E Gaardbrugerenke,Selvejer 1820 Sørums Prgj Halvor Ols. Søn Ug Hjelper Moderen med Gaarden 1857 Sørums Prgj Karen Olsd. Datter G Hjelper Moderen med Gaarden 1853 Sørums Prgj Christian Anders. Svigersøn G Bestyrer Gaarden 1843 Blakjer S Gina Marie Christiansd. Datter Ug Forsørges af Faderen 1874 Sørums Prgj Syvert Gulbrands. Tjener Ug 1858 Sørums Prgj Karen Gulbrandsd. Tjener Ug Forsørges af Husmoderen 1861 Sørums Prgj Maren Engebretsd. Tjener Ug Tjenestepige 1850 Sørums Prgj Anne Olsd. Logerende,tilreisende E Lægd,Arteig, Sørum 1803 Fets Prgj -------------------------------------------------------------------------------- Registreringssentral for historiske data Universitetet i Tromsø, N-9037 Tromsø Oppdatert: 10. november 2004 -------------------------------------------------------------------------------- Mvh. Ann-Mary Engum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Edvardsen

Hei Takk for at dere svarer. Det er nok henne jeg er ute etter. Mitt neste spørsmål er om det finnes noen bygdebok for området som kan gi nærmere beskjed hvor denn (Gina)Marie Kristiansen ble av. Eventuelt et giftemål på henne med en Hans Martin Pedersen. De fikk nemlig et barn sammen som gift på Jevnaker den 21/9-1908. Jeg kan ikke finne henne i FT.1900. Igjen takknemlig for svar. Svein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Edvardsen

Hei Hvis det er henne så er det noe som ikke stemmer. Da denne Marie Kristiansen jeg er ute etter ble også født 30/4. Mærli har jeg fått som tips i fra noen slektninger av henne, og det må da bety at denne Gina Marie er en annen eller at hun ble gift på nytt, ikke umulig. Svein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Hvor sikker er du på at hun het Gina Marie? Jeg ser i etterlysningen at du bare skriver Marie. Kan du legge inn lenke til vielsen på Jevnaker da jeg ikke kommer inn på kirkebøkene nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Edvardsen

Hei Jeg har ingen vielse på Jevnaker, det er faktisk dette giftemålet jeg er ute etter. Det eneste jeg har er en fødsel på deres førstefødte,nemlig Hilda Olva f. 21/9-1908. Etter dette reiste familien derfra til Trondheim via et kort opphold i Soknedal.Jeg er ikke sikker på at denne Gina Marie er den riktige, men de opplysningene jeg sitter inne med er at denne Marie også brukte navnet Mærli, og det betyr at hun kommer fra en gård med det navnet. Fra opplysninger fra familien så skulle hun komme fra Sørum så her er det mange tilfeldigheter som også heller i den retningen at det kan være henne, på en annen side behøver det ikke å være det. Men det som også er så merkelig er at denne Marie jeg er ute etter også er født 30/4, og da tyder det vel på veldig mye likheter.Svein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ann- mary engum

Her er Hilda Olava,født 21 sept,døpt 22 november 1908 --- Kildeinformasjon: Oppland fylke, Jevnaker i Jevnaker, Klokkerbok nr. 4 (1907-1918), Fødte og døpte 1908, side 23. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=5064&idx_id=5064&uid=ny&idx_side=-23>LenkeMvh Ann-Mary Engum Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ann- mary engum

Kan det være en mulighet for at datteren Hilda Olava blir gift med en som heter Sjøvold?Fant denne damen på Dis Norge,gravminner.(Lademoen,Trondheim)Gravminner i Norge Tilrettelagt av DIS-Norge Id Fnavn Enavn Fdt Får 1028709 Hilda Olava Sjøvold 2109 1908 Ddt Dår Bdato Bår Kj F R Gnr 1910 1990 36 C 20 Gravsted Kommune Kirkesogn Lademoen Trondheim LademoenMvh. Ann-Mary Engum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helen Johanne Berget

Hei SvenMin oldemor Berthe Braaten f.20.06 1860 d.1943 var datter av Nils Klausen Eidskog f.1832 d.29.11.1886 Var av finneslekt gift med Karen Elisabeth Andersdt Barn:6 .f.06.10.1833 d. 27.08.1898 Barn Nr 2 Bertea Sakariasd.f.06.06.179o d.07.03.1881g.m. Anders Steffensen Mærli f.1782 Til Mærli Han var min tippoldefarBerte Nilsd.g.m.Anders Halvorsen Braaten Min Bestenfar var deres sønn Halvor Andersen Bråthen som Modum g.1908 med Anne Marie Hansd. Åsheim Du har slekt på Bjørkelangen Magne Fagermoen Else Marie Martinsen På 1954 Setskog Bjørn Henry Holtet ,HolmenVennlig hilsen Helen Johanne Berget Født Monsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Edvardsen

Hei Denne Hilde er grei, jeg har data om henne. Det jeg mangler er Marie Kristiansen hvor hun ble født og gift. Hun skal være født 30/4-1874.Svein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Edvardsen

Til HelenHar du noe mere opplysninger om denne Gina Marie Kristiansen. Hun ble gift og havnet i Spydeberg, men hennes videre skjebne veit du noe her. Svein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.