Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Kristinn Hegna

[#55452] Tekniske innspill

Recommended Posts

Gjest Kristinn Hegna

Jeg åpner med å takke for en fantastisk tjeneste på internett. Så mange som bruker både de skannede sidene og forumet for å komme videre i sine prosjekter!Jeg har noen teksniske innspill som kanskje ikke lar seg inkorporere, men jeg foreslår likevel.Når man ser på kirkeboksidene fungerer 'page up' og 'page down' tastene på tastaturet som forventet. Men hadde det gått an å få 'home' tasten til å ta en til venstre side av bildet og 'end' tasten til å ta en til høyre side? Da hadde det gått raskt å 'bla' seg gjennom sider med stor forstørrelse.En annen ting er om det hadde gått an å lage 'knapper' på skjermbildet som het f.eks. 'kopier permanent sidelenke' og 'kopier permanent billedlenke', eller eventuelt 'kopier kildeinformasjon'. Jeg sitter og fomler med musen og prøver å på kopiert linken for å lime det inn i dokumentene mine uten å miste noen detaljer, og det hadde vært en besparelse å kunne klikke ett sted for å få det kopiert i sin helhet.Mulig dette ikke lar seg gjøre hverken teknisk eller arbeidstidsmessig, og det har jeg selvsagt full forståelse for.Takk igjen for en fantastisk tjeneste! Med vennlig hilsen Kristinn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.