Gå til innhold
Arkivverket

[#55457] Trenger hjelp til å tyde noe i Skanna Kyrkjebøker'


Gjest christel rasmussen
 Del

Recommended Posts

Gjest christel rasmussen

Kan noen hjelpe meg å tyde navn på faddere i Ministerialbok Rikshospitsalet 1901-1904 Nr. 433 - Julius Rudolf Ernst Wiedemann. Faddere: Cecilie ...berg og Signe S....moen. På forhånd takk. Christel Rasmussen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Woll
LenkeForslag: Lindberg og Sundmoen.Tips! Du bør legge ut lenke til kirkeboka - da får du raskere svar! Du bør også angi året vedkommende er født evt. sidenr.Mvh Geir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan H.Haakerud

Hei.Finner ikke noen Cecilie Lindberg eller Signe Sundmoen ved FHT1900 eller i RHT.Men det trenger jo ikke å ha noe å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Fadderne på Rikshospitalet var vel vanligvis sykepleiere eller andre ansatte der. Helt til høyre står det et sted og dato. Lurer på om det er foreldrenes vielse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest christel rasmussen

Tusen takk til alle som har prøvd å hjelpe. Jeg må dessverre tilstå at jeg ikke vet hvordan jeg skal legge inn en 'lenke'. Kanskje noen kunne si meg hvordan. Julius Rudolf Ernst Wiedemann var født i 1902 og hadde løpenummer 433 i ministerialbok for Rikshospitalet. Geir Woll foreslår Cecilie Lindberg og Signe Sundmoen. Er der ikke en i 'Sundmoen'? Eller tar jeg feil? Mvh Christel Rasmussen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest christel rasmussen

Takk Geir Woll. Neste gang jeg trenger en 'lenke' skal jeg prøve den fremgangsmåten. Mvh Christel Rasmussen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Unni Lauvås

Ser ut som det er en i der ja. Den som skrev i kirkeboken har en tydelig ~ over bokstaven u men det den er ikke å se i det etternavnet, så da ligner det mer på Senilmoen, men det hørtes nå litt rart ut det og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunnar Sigdestad

Kan det vere Smilmoen som står der? Du finn same kvinna som fadder på Astrid under jenter på same sida, også som fadder på eit par sider lenger bak i boka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.