Gå til innhold
Arkivverket

[#55484] Johannes Alati og Albertine Johannesdatter -Transfarelvdalen, Furrubakken i Alta


Gjest Roar Kristiansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Roar Kristiansen

Jeg ønsker å finne opphavet til foreldrene til min oldemor Albertine Johannesdatter, føtt 1857 i Alta.Hennes far var Johs. Alati, føtt 1814 i Sverige og mor hans kone Anna Andersdatter, føtt 1824 Sverige. Familien bodde i Transfarelvdalen, Furrubakken i AltaLenkeDeres barn; Marie Johannesdatter, føtt 1846 i AltaJohan Johannesen, føtt 1849 i AltaBritha Johannesdatter, føtt 1851 i AltaHenrik Johannesen, føtt 1855 i AltaAlbertine Johannesdatter, føtt 1857 i Alta (mor til min bestefar, Filip Harboe Kristiansen)Hvis det er noen som kan hjelpe meg med noen ledetråder, så vil jeg bli veldig glad for det.Hilsen Roar Kristiansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marita Nilssen

Vi finner Johan og kona i Ft 1875 på Moen i Alta LenkeHer ser vi Johan Johannessen er f 1817 Tornio Finland, og kona Anna Helena Andersdtr. f 1812 Sunsval, Sverigemvh Marita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Villy Ovesen

Vielsen til Johannes og Anne Helene, Talvik, 1845 (nr 10):LenkeIfølge denne er Johannes født 1819 i Sverige, far Johannes Nilsen, mens Anne Helene er født i Turtola i 1815, far Anders Ørn.Ifølge FT-1875 er Anne Helene født i Sundsvall. Det kan vel hende at Ørn-familien har vært på flyttefot på den tiden Anne Helene ble født, slik at de har bodd en periode i Turtola-området. Det finnes en Anders Andersen Ørn som gifter seg og får barn i Turtola på 1850-tallet. En mulig bror til Anne Helene???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roar Kristiansen

Tusen takk skal dere ha, Marita og Odd VillY. Nå har jeg noe å bygge videre på. Jeg er evig takknemlig og dere skulle komme over noe mer. Mvh Roar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.