Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Kari Thingvold

[#55500] Savner Løten mini 1694-1711

Recommended Posts

Gjest Kari Thingvold

Såvidt jeg har forstått er alt nå skannet og lagt ut, men den eldste ministerialboken for Løten, Hedmark, mangler. Den er mikrofilmet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Anne Lise Hovdal

Alt av kirkebøker er ikke lagt ut, og blant annet mangler Alstahaug i Nordland 1776-1800. Det er sikkert også flere kirkebøker som mangler både der og på andre steder

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Svein Warberg

Kari (1): Under indekseringen av Løten MINI 1 ble det konstantert at boka hadde vært i løsblad og dermed kommet i uorden under mikrofilmingen. Vi valgte derfor å ikke legge ut disse bildene. Boken er senere restaurert og en ny overføring vil skje i år.Anne Lise (2): Alstahaug 1776-1800 (830A07) er sokneinndelt og er i den digitale versjonen delt opp i 5 bøker, en for hvert av soknene Alstahaug, Tjøtta, Herøy, Stamnes og Vevelstad. Alle ligger ute.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Kari Thingvold

Takk for opplysningen om Løten mini 1. Jeg har tidligere sett på mikrofilmen, og syntes det var vanskelig å finne ut av den. Noen årstall er føyd til senere med annen håndskrift. At den kanskje har vært i uorden forklarer problemet. Jeg ser fram til den kommer restaurert og er glad for at den kommer i løpet av året.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive