Gå til innhold
Arkivverket

[#55515] Travel dag


Gjest Jan Oldervoll
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Oldervoll

Ny rekord; 275.270 sider henta ned totalt i går frå databasane våre. Og mellom klokka 21 og 22 var det henta ned 26.651 sider, eller mellom 7 og 8 sider i sekundet. Dn store trafikke skuldast nok eit oppslag i nettavisen. Utover ettermiddagen og kvelden gjekk det heilt fint. I føremiddag hadde me problem. Det skuldast i og for seg ikkje at me hadde stor trafikk, det vart ikke henta ut meir enn 7-8000 sider i timen. Men me hadde eit ekstraordinært antal ulike brukarar. Det førte til at systemet gjekk tregt av den grunn. Men ein kort stogg og forandring av nokre parametrar synest å ha ordna problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Det var også stor konkurranse om kirkeboksidene i går. Totalt ble det hentet ned 561 276 sider. Det betyr at den nye samlede rekorden for databaser + kirkeboksider er på 836.546 nedlastede sider på 24 timer. De travleste timene i går (3. jan.) kveld registrerte en trafikk på nær 75.000 sider.Det er forklaringen på at det noen ganger tok tid å få ned sidene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leif Biberg Kristensen

Det var jo et innslag om kirkebøkene i Norgesglasset på NRK P1 i går ettermiddag, og noen minutter senere ble det nevnt at tjenesten var sprengt på grunn av stor pågang.Var det noen sammenheng mellom den store pågangen på kirkebøker og at søking i 1801-tellinga også var ustabil i går? Jeg fikk stadige CGI-feil, type 'insufficient HTTP headers' midt på dagen. I dag har jeg hatt andre ting å gjøre, og har ikke vært inne på verken kirkebøker eller de andre databasene.mvh Leif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Databasesøk halta midt på dagen, inntil eg fekk ordna det slik at systemet tolte fleire samstidige brukarar. Seinare gjekk det greitt. Kyrkjebøkene trur eg hadde kapasitetsproblem det meste av dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.