Gå til innhold
Arkivverket

[#55517] Anders Haakensen/Haagensen f: 1761.


Gjest Liv Hege Jensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Liv Hege Jensen

Anders Haakensen/Hagensen f: 1761. Giftet seg med Lisbeth Halvorsdatter f: 1767. Jeg vet at de flyttet til Nes på Romerike i Akershus i begynnelsen av 1790-tallet for deres elste datter Christine Andersdatter er født: 24.08.1794 på Nes Romerike.Men jeg har en liten mistanke om at de kommer fra Eidskog. Men det er ikke lagt ut noen kirkebøker fra denne tiden. Jeg vet ikke om Eidskog kirke ble bygd senere og de tilhørte enn annen kirke. Isåfall hvilken kirkekrets tilhørte de? Er det noen der ute som kan hjelpe meg med dette? Er det noen som har bygdebøkene for eidskog som kan se om de finner noe om Anders Haakensen/Haagensen og Lisbet Halvorsdatter. Jeg tror faren til Anders het Haaken/Haagen Johansen, men er ikke sikker på dette. Når giftet Anders og Lisbet seg? Hvem var hennes foreldre? alle opplysning om disse er av intresse.På forhånd takk til alle som hjelper meg. Mvh Liv Hege

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ketil Firing Hanssen

Hvorfor tror du de kommer fra Eidsskog? Du kan bruke lenken 'soknehistorikk' for å finne hvor du kan finne kirkeboksinnførsler for Eidsskog.Ved barnas dåp kalles moren Lisbet Andersdatter - jeg antar at Halvorsdatter i 1801 er en feil?Haagen Andersen Folmoe, svensk desertør, og piken Lisbet Andersdatter Folmoe troloves i Nes, Akershus, 26. mars 1794. Lenke Her er det vel brudgommens navn som har blitt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.