Gå til innhold
Arkivverket

[#55525] Gunda Hval f. 1872. Hvem var hennes foreldre og søsken?


Gjest Terje Aarland
 Del

Recommended Posts

Gjest Terje Aarland

Jeg har fått oppgitt at Gunda ble født i 1872, men hvor kom hun fra og hvem var hennes foreldre? søsken etc. Gunda ble født i 1872 og fikk sønnen Andree Gunvald Jørgensen den 3. juli 1900. Gunda ble først gift Asker, så Jørgensen og til sist Hval. Jeg tror at hun het Gunda H. E., men hva det står for vet jeg ikke. Jeg har funnet en Gunda i FT for 1900 som het Gunda Jørgensen og det kan være at det er den rette Gunda. LenkeI tilfell dette er den rette Gunda. Kan noen da hjelpe meg å finne henne og henns manns bakgrunn? Det ser ut av FT at denne Gunda ble født i Svelvig, men hvilket kirkesogn er det? og ligger de skanna kirkebøkene for dette stedet inne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

Kan det være denne som jeg finner på Solum sogn f. 19. nov. 1872 Se nr. 63. prøver å legge inn en lenke? LenkeEr det noen som er i stand til å lese hva som står her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Harald Jonson

Ad (3): Du må klippe ut den delen som heter 'permanent sidelenke'. Den som står i adressefeltet er kun midlertidig...Om du ikke finner 'permanent sidelenke' må du velge 'øverst' eller 'nederst' i 'bildeinformasjon'-boksenmvh, Per Harald

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

Det gikk tydeligvis bedre denne gangen, så takk for tipset. Jeg har prøvt å finne giftarmålet til Gunda, men har foreløbig ikke klart å finne det, men jeg antar at det er mange dyktige slektsforskere som kan hjelpe til å finne ut om dette er den rette dama, men det er veldig mye som tyder på at dette er den jeg er på leiting etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Svelvik ligger i Vestfold (Jarlsberg/JL) Lenke til dåp nr.34 Lenke Det kan vel ikke være din Gunda i 1900. Mannen passer jo ikke med de navn du har skrevet opp, og hvor er sønnen ? Tellinga ble holdt natt til 3/12 1900.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

Nei, det er ikke sikkert at det er den rette Gunda som jeg fant i FT for 1900, men jeg er ganske sikker på at denne Gunda ble født den 19. nov. 1872 og da stemmer dåpen i innlegg 5 med den Gunda som jeg leter etter. Den i FT for 1900 het Gunda Jaørgensen, men det kan være andre Gunda Jørgensen, men hvor familien var i 1900 er ikke godt å si?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

Jeg ser at den jeg har funnet i innlegg 5 er feil person fordi jeg har lest datoen feil. Det jeg vet med ganske sikkerhet er at Gunda ble født den 19. nov. 1872. Jeg tror også at hun bruket følgende navn: Gunda H.E. Da hun døde i 1967 brukte hun etternavnet Hval.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Dette blir veldig rotete etter hvert slik at man ikke klarer å følge med på hva som er funnet. Du har så mange temaer inne ang. samme person. Det beste var om alt hadde vært i et tema.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

Det er kanskje slik, men jeg valgte å legge dette til et annet tema fordi jeg ikke lenger var på leit etter hennes grav, men for å få vite hvor hun kom fra og hvem som var hennes nærmeste slektninger. (Foreldre, søsken etc).Litt rot kan det bli fra tid til annen, men spørsmålet er følgende:Hvor kom Gunda H.E. Hval f. 19.11. 1872 - 1967 fra, hvem var hennes foreldre og hvem var mannen hun hadde da hun fikk Andree Gunvald Jørgensen f. 03.07.1900.jeg vet ikke med sikkerhet hvor hun kom fra, men det er mulig at hun kom fra Aust-Agder eller i området der omkring.Hun skal ha vert gift Asker før hun ble gift Jørgensen og da hadde hun en sønn som her Carl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristinn Hegna

Kan hun ha reist til Amerika og kommet tilbake senere? Det er merkelig at det ikke går an å finne henne i og babyen i 1900-tellingen. Er det sikkert at hun giftet seg til alle tre navnene?Hvis Gunda H. E. står for pikenavnet, kan det være denne Gunda H. Ellingsen født 1872, boende i Moss i 1875? [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=1&filnamn=f70104&gardpostnr=290&personpostnr=3696&merk=3696#ovre>LenkeEller er kanskje dette et enda hetere tips? Huld Adel Gunda Carlsen kan kanskje omformes til Gunda Huld Edel med tiden? Faren heter Carl, noe som kunne stemme med at sønnen hun fikk med Asker het Carl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Johannessen

Terje (godt nytt år forresten): Ut fra den informasjonen du har gitt tidligere, kan jeg ikke skjønne annet enn at denne er en meget sterkt kandidat: Gunda Helene Elisabet, f. 19.11.1872, døpt 02.02.1873 i Arendal, med foreldre matros Andreas Nilsen og Karoline (nr 9): Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Økern

Bare et spørsmål: Hva er det det står før nitallet? Synes det ser ut som Troms, eller tar jeg helt feil??? Og det står vel det samme under foreldrenes navn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

Hei Lars (godt nyttår eller som vi sier her 'takk i lige så'Det ser ut som om du har funnet den rette Gunda, alt stemmer. Også det at hun skulle være fra Arendal. Så var det å finne ut om hun hadde søsken og hvor det ble av dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

Innlegg 18. Kan dette vere Gunda Helene Elisabeth Andreasdtr i 1900. På det tidspunktet FT for 1900 var hadde hun fått sønnen Andree Gunvald f. 03.07.1900.Finner vi foreldrene hennes i 1900, er det kanskje mulig og finne Gunda også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Moren hennes het jo Karoline, og faren het Andreas Nilsen så sjansen for at det er rett familie i 1900 er god. Men, jeg har ikke funnet brødrene født i Arendal eller Tromø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.