Gå til innhold
Arkivverket

[#55525] Gunda Hval f. 1872. Hvem var hennes foreldre og søsken?


Gjest Terje Aarland
 Del

Recommended Posts

Gjest Terje Aarland

Det ser ut som du har funnet den rette vielsen, men hvor kan de ha vert i 1900? Har de fått andre flere barn etter 1872?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne J. Engmo

Og da var det jo rette folka du fant i innlegg 18,Berit !! Ser ut som ektemannen Andreas døde mellom 1887-1900.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Johannessen

Bra Berit! Familien flyttet i 1896 (nr 23 - 27) Her er også ført ett barn med navn Karl Johan, født 3.11.95, han står oppført etter Gunda. Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne J. Engmo

Er noe tull nå med få til lenkene,ser at også foregående innlegg må ha hatt trøbbel.Men jeg så at Gunda Helene Elisabeth Nilsen flyttet til Sverige fra Barbu i 1895 (side 197 under utlyttede Barbu 1883-1898.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

Da stemte nok innlegg 18 helt nøyaktig, men det var jo, ok å få det bekrefta.Lar det seg gjøre å finne Gustav Nicolaim Ole Emil og Alfred etter 1900. Om de fikk etterkommere eller om noen av dem reiste til Amerika?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

Etter dette så skulle nok ikke etternevnet bli Jørgensen, men det ble faktisk det. Jeg antar at årsaken til at navnet ble Jørgensen var at Gunda giftet seg Jørgensen, mens Gunvald Andree var liten og derfor fikk han også dette etternavnet.Slik jeg har forstått det var hun også gift Asker, da hun fikk Karl Johan, men hun var trolig ikke gift med far til Karl Johan, hvorvidt hun var gift med far til Gunvald Andree har vi kanskje heller ikke noe info om?Slik jeg forstår dette var faren til Gunvald Andree svensk? Er det mulig å finne noe om hans bakgrunn?Jeg skal prøve å sjekke ut med kontakter jeg har i USA om det lar seg gjøre å finne ut noe om Ole Emil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne J. Engmo

Slik jeg ser det var det faren til Karl Johan som var svensk,fra Østad i Skåne står det ved dåpen. Men er det noen som kan tyde hva som står helt bakerst ved Gunvald`s dåp,kan det være mulig at det står '12' leiermål??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

Innlegg 40, ble dette paret noen gang gift. Var det faren til Gunvald Andre som senere kalte seg for Jørgensen? Finnes vielsen til Gunda og en Jørgensen på denne tiden? Hilken kirkesogn skal jeg i såfall søke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

Er det noen som har tilgang til FT for 1910, 20 og 30 for USA? Kan dere finne Ole Emil Nilsen der? Min kontaktperson i USA er trolig en av de mange strømløse i Calefornia (pga uvær)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Både Karl Johan Vilhelm og Gunvald Andre var såkalte uekte barn. Hun står oppført som pike. Faren til Karl JV var død da sønnen ble døpt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Johannessen

Ole Emil var over i USA også i 1904 LenkeJeg fant ham også i oversiktene fra Ellis Island, og slik jeg leser disse hadde han en onkel i Brooklyn som het Petter Miller som han reiste til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristinn Hegna

Jeg lurer på om det står at Gunda er 'Strygerske' og at han er 'fraskilt mand, Lagermand'? Han som skriver kirkeboken har en tendens til å skrive små k'er, å la i'ene forsvinne men la prikken komme over neste bokstav, og la t'er mangle streken på tvers... K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.