Gå til innhold
Arkivverket

[#55525] Gunda Hval f. 1872. Hvem var hennes foreldre og søsken?


Gjest Terje Aarland
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne J. Engmo

Hadde vi da enda kunnet finne konfirmasjon til en eller begge guttene for å finne ut hvilken kirke de brukte etter 1900.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

Det er mulig at Andree Jørgensen var i en eller annen form for frikirkelig menighet, så kanskje det ikke er så lett å finne hans konfirmasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

Jeg kunne tenke meg å fått e-post fra noen av dere om annen info som jeg har, men som trolig ikke kan legges ut på nettet, derfor hadde det vert fint om jeg kunne fått e-post til:austevollslekt@gmail.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

Det er ikke sikkert at den infoen som jeg har, kan ha noen betydning for å finne hvor Gunvald Andree voks opp, men kanskje. Her må hver stein snus, og da er det viktig at nyttig tillegg info også kan gis, men om den har betydning eller ikke vet jeg ikke noe om. Jeg vil prøve å gi all info som er mulig, men noe av dette må jeg sannsynligvis meddele på e-post?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

Det ser ut som om det kan stoppe opp nå, men det er ikke lett å gi opp en sak som man har nesten kommet i mål med. Uansett vil jeg takke alle som har gjort så mye for å få løse denne saken.Så står jeg igjen med spørsmålet om hvem egentlig denne Andreas Halvorsen var? Vr han fra Norge eller fra Sverige eller var han fra Oslo eller Aust-Agder eller et eller annet sted?Hvor vokste Gunvald Andree opp? Vi vet at han ble gift med AstaHer er info om deres graver:DIS-NORGE gravplasser: Andre Gunvald Jørgensen f.3/7 1900, død 3/8 1986 Grefsen krk.grd. Oslo og Asta Jørgensen f. 5/5 1919 - død 28/10 1997 samme sted. Felt 37, rad 2, gravnr. 11-1.Kanskje det også lar seg gjøre å finne info om Asta og hennes bakgrunn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

Det ser ut som om du har funnet den rette Asta, så da kan det vere interessant om vi kan finne foreldrene i FT for 1900.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

Jeg har fått følgende info om Ole (Emil) Nilsen i dag:Ole Nilsen døde 26. jan. 1934 50 år gammel. Han døde i Manhattan, NY, født ca 1883 - 1884 (certificate no. 2632)Hva det siste som står i parantes betyr vet jeg ikke, men det er sannsynligvis hans dødsattest. Jeg regner med at det lar seg gjøre å finne hans 'Obit'.Når det gjelder Asta og hennes familie, så tror jeg det er best å legge de i et eget tema.Er det mulig å finne ut noe om hvor det ble av Gustav Nilcolai Nilsen (27)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

Jeg har nå fått info om at Gunvald Andre vokste opp i Vika i Oslo, så kanskje det nå er mulig å finne hans konfirmasjon. Jeg er for lite kjent til å kunne vite til hviken kirke han sognet til da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

Kan dette være Gustav Nicolai Nilsen?Gustav Nilsen, 71 år gammel, ankomst i NYC = 12.mai1948, skipet = Queen Elizabeth, seilte fra Southamptom, UK, 7.mai1948; gårdmann; kan norsk og engelsk; født i Jels, Norge; pass no. = QIV294 (utstedt i Oslo 27.apr1948); fast bopel i Norge = Judaberg; kontakt i Norge = sønn, Mr. G. Nilsen, Reilstad, Finnoy, pr. Stavanger, Norge; Reisemål = Buffalo Center, Iowa; Betalte selv for billeten; Har på seg minst $50; Var også i Amerika i 1914, da han reiste til Montana; Kontakt i Iowa = Sønn, Mr. N. Nilsen, Buffalo Center, Iowa; Han har til hensikt å forbli i U.S.; Han er 1.78 m. høy, anskitsfarge er lys, håret er grå, blå øyer;

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

Det området som hører eller hørte til Vika ca 1914-1915, hvilken kirkesogn hørte det til? Der Gunvald Andree voskte opp var der Aker mek. lå.Jeg antar at det er noen som vet hvilken kirkesogn dette området var i eller om det var flere sogn i dette området og hvilke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne J. Engmo

Hei. Har prøvd å lete i konfirmantlistene de aktuelle årene (1914-1917),men har ikke funnet ham. Men tror det må være endel konfirmantlister som mangler i enkelte kirkesogn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

Moren til Caroline dvs mormoren til Gunda ble født Halvorsdtr. Siden dette Halvorsnavnet er i slekten, kan de jo, være en mulighet at Andreas Halvorsen (far til Gunvald Andre) også tilhørte morsslekten til Gunda. Se info om slekten til Gunda Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

Jeg har fått denne infoen fra han jeg har kontakt med i USASelv om Alfred omtalte en sønn, har jeg ikke funnet navnet til ham. Jeg lurer på om de (kona og sønn) bor i Norge mens han arbeider i NYC ? Litt underlig, men mulig vel.erwin HeiSøkte videre men fant ikke noen Gustav Nilsen/Nielsen/Nelsen som er født 1877-8 i byene Arendal, Tromøy, Tromø, Oslo eller Christiania, Norge.Det er underlig angående Alfred. I legitimasjonskortet for WW I står det at han her kone og et barn (wife & child). I kortet for WW II står det at kona hans het Sarah Nilsen og at de bor i 33 First Place, Brooklyn, begge to. Men jeg har ikke funnet dem begge to på samme sted. Jeg har funnet Alfred 3 ganger i folketellingene (1910, 1920, 1930), men han alltid er alene i en pensjonat, selv om han sier at han er gift. Har ikke klart og finne en Sara(h) Nilsen/Nielsen/Nilson som passer. Det er et par Sarah Nilsen som bor i Brooklyn, men de er mye eldre enn Alfred, dvs., født i 1830 og 1860 og så videre.Som dere ser så antyder min kontakt at kanskje familien til Alfred bodde i Norge?Kan det vere mulig å finne info om det noen steder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.