Gå til innhold
Arkivverket

[#55528] Ønsker opplysnnger om gården Skjeggestad i Lindesnes kommune.


Gjest Hans Støle
 Del

Recommended Posts

Gjest Hans Støle

Hei. Gården Skjeggestad i Lindesnes kommune har gardsnr. 41 brnr. 1,2,3. Jeg lurer på om det er blitt utskilt bruk fra denne gården ca. midten av 1800-tallet. Tar gjerne imot andre opplysninger også om denne gården.Mvh. Hans Støle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan H. Trelsgård

Ifølge bygdeboka for Sør-Audnedal av Nils P. Vigeland (1970) er det 7 bruksnummer på gården.Bruksnummer 1 ble delt i tre deler i 1854, henholdsvis i bruksnummer 1, 4 og 5.Bruksnummer 2 ble utskilt fra bruksnummer 5 i 1860.Bruksnummer 3 hadde bosetning på begynnelsen av 1800-tallet, men ble fra 1862 lagt inn under bruksnummer 2.Bruksnummer 6 ble utskilt fra bruksnummer 2 i 1882.Bruksnummer 7 ble utskilt fra bruksnummer 6 i 1888.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Støle

Hei Jan.Tusen takk for opplysningene. Har du noen tilknytning til gården kunne jeg tenke meg å få kontakt.Mvh. Hans Støle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.