Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Gullbjørg Storvik

[#55532] 2 skifter i Bergen, 1826 og 1836.

Recommended Posts

Gjest Gullbjørg Storvik

Abelmine Kruse, gift Dekker/Decker døde 31.07.1826 som enke. Hun bodde i 1815 i Nykirkens sogn. Jeg lurer på hvem som ble nevnt i hennes skifte, spesielt de 2 barna fra første ekteskap, Adolp, f. 18o9 og Peter Henrich, f. 1807. De levde i 1815, men jeg finner ikke spor etter de fra da.Den andre jeg ønsker å vite om er: Henriette/Henrikke Marie Brøyn/Bruyn som døde 15.05.1836 i Domkirkens sog. Hun var 66 år gml. Da jeg tror hun var barnløs, hvem nevnes i hennes skifte om det finnes? På forhånd takk. Gullbjørg Storvik

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Yngve Nedrebø

Det er registrering 9. august 1826 etter Abelmine Decker, og arv til hennes barn i ekteskap med skipper Hans Dekker: Joachim, 11, Hans, 2. Anne Dorothea, 9, Henriette Marie, 7 og Mine, 5 år.Skiftet etter Marie Brøyn, registrering 16. mai 1836, til søsterbarn Joachim Dekker, Anne Dorothea Dekker, Henriette Marie Dekker, Mine Dekker og Hans Dekker.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Gullbjørg Storvik

Tusen takk for svar. Da må vel de to barna fra Abelmines første ekteskap med Melchior Hass være døde, selv om jeg ikke har funnet de. Gullbjørg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.