Gå til innhold
Arkivverket

[#55538] Peder Herstad Andresen/Pedersen eller Haug


Gjest Lisbeth Wangen
 Del

Recommended Posts

Gjest Lisbeth Wangen

Disse navnene blir brukt på samme person.Etter at jeg har kommet i kontakt med Peder sine etterkommere i Texas så er det mange navn som blir brukt.Jeg har lett etter han i immigrasjonslistene til Usa men finner han ikke.Året de skal ha reist er 1903 men jeg finner dem ikke.Er det noen som kan finne dem?De dro til Illinois.Bernt og Petra Haug er også nevnt.Men tror de fortsatte å bo i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marianne Bakketun

Har du litt fleire opplysningar om Peder? Fødestad? Fødselsår eller alder ved utreise. Navn og kanskje alder på foreldre. Eventuelle søsken?Marianne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lisbeth Wangen

Peder er født 20.05.1855.Ved fødselen heter han Andreassen til etternavn.Hans far var Andreas Pedersen født 14.09.1826. Og mor var Olia Olsdatter født 1822.Peder reiste sammen med sin kone Oline Andresen født 21.12.1855.De bodde i Oslo i 1900.Etter hva min slektning fra Texas mener så reiste de i 1903.Og deres sønn Petter Oskar født 5.5.1890 reiste noen år senere.De hadde to tvillingjenter Oline og Olia født 30.05.1878.Men Olia dør tidlig i en sledeulykke.Vet ikke om dette hendte her i Norge.Ihverfall så er det mye som er usikkert med henhold til familieforhold.Oline var bestemor til denne damen fra Usa.Men hun nevner også en bror av sin bestemor som het Berger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.