Gå til innhold
Arkivverket

[#55540] adopsjon


Gjest per nilsson
 Del

Recommended Posts

Gjest per nilsson

Min far som gikk bort i 1985 ble adoptert fra Oslo. Vet at han ble gitt navn Willy og født i Oslo 1936. Er det noen som vet om det er mulig aa finne ut noe mer om evt. foreldre eller evnt slekt ? Vet ikke noe om sted jeg kan lete. Takknemlig for alle innspill...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Etter adopsjonsloven fra 1985 er det organet som i sin tid gav adopsjonen som er rette vedkommende til å gi opplysninger. Det vil enten være et fylkesmannskontor, eller Statens Adopsjonskontor. Ble han adoptert gjennom Fylkesmannen i Oslo og Akershus, er det nok der man bør forhøre seg. Var det Fylkesmannen i Bergen og Hordaland, vil det vætre gjkennom Fylkesmannen i Hordaland man bør gå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest per nilsson

Takk for tilbakemeldingen. Jeg har sendt en forespørsel til Barne,ungdoms- og familieforvaltningen, som viser til adopsjonsmyndighetenes taushetsplikt i adopsjonssaker. Så der kommer jeg vel ikke nærmere en løsning. Eneste opplysninger om adopsjon jeg har, er adopsjonsbevilling fra Justisdepartementet underskrevet oktober 1938, hvor det står at barnet er født i Oslo 30. mai. Lurer derfor også på om min far da kan ha vært 2 år da han ble adoptert, og evt. bodd på institusjon / barnehjem sine to første leveår ? Øverst på adopsjonbevillingen er overskriften ' Det kongelige justis- og politidepatement. ' Håper på flere tips som kan føre oss nærmere en løsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.