Gå til innhold
Arkivverket

[#55544] Ivar Ivarson Hatland - hvor i Laksevåg bodde han?


Gjest Inger-Lise Haga
 Del

Recommended Posts

Gjest Inger-Lise Haga

Ivar Nilsson Haugstveit (1834 - 1894), gift med Anna Larsdatter Njåstad i 1904, fikk 16 barn i perioden 1861 til 1891 (Hatland 44 under Haus i soga og segn - ættarbok I - Gjerstad sogn).Jeg søker opplysninger om de av søskenflokken som levde opp - hvor ble de av - utover de opplysninger som står i bygdebok for Gjerstad. Lars 1862 Anna 1864 Olav 1867 Martinius 1868 Andreas 1871 Olina Johanna 1872 Ivar 1875 * Sigrid 1877 Basate 1880 Marta 1884 Nilla 1891* Spesielt interessert er jeg i Ivar Ivarson Hatland, abeider og fiskehandler i Bergen g. 1904 m Malena Bårdsdatter Augestad fra Jondal, barn Aslaug Edvarda 1910 og Ingrid Malmfrd 1913. Bosted Eisvåg Sveinheim Hatland og Laksevåg.Kan noen fortelle meg hvor i Laksevåg Ivar og Malene bodde?På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Sande

I adressebok for Bergen 1924/25 s. 119 Lenke finnes en Iver L. Hatland i Skuteviksveien 48. Som du ser er det en Andreas I. Hatland bosatt Wesenbergssmuget 1 som er fiskehandler.Kanskje dette ikke har noe med dine Hatland'er å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Ivar Hatland, født 1875 i Hosanger, døde Storhaugen 11A, Bergen 28. februar 1964. han var da forhenværende vaskerimester, enkemann etter Malene, død 15. februar 1954, og han etterlot seg fire døtre: Anna Tvedt, Blekenberg, Borghild Tvedt, Syfteland, Aslaug Breistein, Fyllingsdalen og Ingrid Solberg, Helgeplasset.Dødsfall i Bergen 1912-1972 forteller videre om disse dødsfallene:4 Hatland,Andreas Iversen, Aug 02 1938,98 Hatland, Ole Iversen, Aug 23 1948,192 Hatland, Martinus Iversen, Jan 17 1953.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Gjest Dag Solberg

Hei Inger Lise. Jeg ser du etterlyser opplysninger om Ivar Ivarsen Hatland. Han var min morfar og jeg har selv kartlagt mesteparten av hans søsken og slekten ellers. Hvis jeg har rett er du oldebarn av Alina Johanna som var Ivars søster. Hvis du er interessert kan du få mer opplysninger hos meg. dasolb@online.no Med vennlig hilsen Dag Solberg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.