Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Tove Ellingsund

[#55573] Søker informasjon om Borghild Rasmine Klyve og foreldre

Recommended Posts

Gjest Tove Ellingsund

Hun var født 19.11.1905 i Florø. Datter av Johannes Didriksen Sunde f 1858/59! og (Hille)Kathrine Madsdatter f 1870! Begge Flora kommuneBorghild giftet seg med Bjørn Olsen Klyve i Vår Frelsers kirke i Haugesund, den 8.12.1928Jeg prøver å finne informasjon om når Borghild flyttet til Haugesund med sine foreldre og når søskene ble født. Når/hvor døde Hille Kathrine og Johannes?I kirkebøkene for Kinn/Florø finner jeg Borghild født 19.11 1905 og Andor i 17.02 1913. Der er flere søsken som jeg ikke vet hvor eller når de er født. Disse er Marie, Oleanne, Dikka. Aldersforskjellen mellom Borghild og Andor er stor, så jeg tipper at disse barne er født mellom 1905 og 1913, men jeg finner ikke dem i bøkene for Florø. Jeg vet heller ikke når Hille Kathrine og Johannes flyttet til Haugesund.Hille Kathrine er min Oldemor. Hun fikk først min bestefar Berthin Ellingsund i 1890 før hun senere traff Johannes og fikk 5 barn med han.Mvh Tove

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Carsten Schanche

På Gravminner i Norge finner jeg Johannes Sunde f.12-2-1858, død 6-7-1952 Florø - Flora - Kinn og Katrine Sunde f.21-6-1870, død 26-6-1958 samme sted.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Tove Ellingsund

Oi! Dette var nytt for meg.Tusen takk, Carsten! Jeg ble fortalt av slektninger at Johannes og Katrine flyttet til Haugesund. De må da ha kommet tilbake...Da er det kankje en mulighet å undersøke om de andre barna til Katrine og Johannes ble født i Haugesund, men sistfødte Andor ble født i Florø. Katrine var vel da rundt 42 år..Tusen takk igjen for god hjelp!Mvh Tove

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.