Gå til innhold
Arkivverket

[#55574] Tyding av klokkerbok for Stord


Gjest Per Sørdal
 Del

Recommended Posts

Gjest Per Sørdal

Hei. I klokkerboken for Stord Stord 1919-1933 side 218 nr 84. Jeg klarer ikke å tyde konfirmantens fornavn? Ser at det begynner på G.. Etter navnet er Ingvaldsen MVH Per

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Sørdal

Hei Ottar Takk for hjelpen. Jeg ser at du bor i området som jeg nu forsker på. Jeg har funnet 4 barn etter Ingvald Ingvaldsen f 1890 på Heio og Gurianna Larsdtr f 1 sept 1884 Melkevik og de er alle døpt noen dager før komfirmasjonen. Barna: Ingvald f 1910, Lars f 1911, Gunda f 1914 og Jenny f 1916. Det jeg ikke finner er når Ingvald og Gurianna giftet seg og om det var flere barn MVH Per

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Hvis Ingvald f. 1890 og er sønn av Arnfinn Ingvaldson så er han gift 2 gang med Emilie Gundersen fra Sokndal og de hadde barna Anfinn f.1918, Georg f.1920, Lars f.1921. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Sørdal

Hei Johan Foreldrene til Ingvald Ingvaldsen f 1890 Far. Ingvald Ingvaldsen 1833 - 1905 Skorpetveit, Tysnes Mor Margrete Olsdtr 1850 - 1933 Økland, Arvikjo, Tysnes Har stussa litt på at far og sønn hadde samme navn og at aldersforskjellen 1833 og 1850 var litt stor. Disse opplysningene har jeg fått fra et barnebarn av Ingvald. Hilsen Per

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Takk for oppklaringa. Jeg har Gurianna Larsdtr.Melkevik f.1894 og hun er etterkommer av mine forfedre på Melkevik. Skulle du trenge noen opplysninger bakover i tid så gi beskjed, så kan jeg sende deg en hel del. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Sørdal

Hei Johan Dette har jeg om Gurianna. Foreldre: Lars Jensen Stokken f 1841 og Eli Johansdtr f 2 juni 1842 (Foreldrene til Eli; Johannes Larsen og Guro Torstensdtr) Far til Lars Jensen : Jens Mathisen f Leirvik. Søskene til Gurianna. Pernille f 9 sep 1863 Rutle, Jens Larsen 1869 i Rutle, Johanna 1875 i Rutle. Barna til Ingvald og Gurianna står på nr 5. Jeg kom inn i familien som morfar til et tipoldebarn av Gurianna. Jeg takker for all hjelp jeg kan få. MVH Per

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Hvis du sender en mail til jo.art et online.no, så kan jeg sende deg noen filer med info, Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.