Gå til innhold
Arkivverket

[#55597] Hjelp til tyding


Gjest Mona Moum
 Del

Recommended Posts

Gjest Mona Moum

Prøver igjen å få hjelp til tolking.Nå tror jeg at jeg har fått til en permanet sidelenke.Nr 17 på siden. Hva står det der?Jeg vil med det samme passe på å takke alle som har hjulpet meg når jeg har stått fast, frem til nå. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Jeg prøver:14. 20de Januar (1822) Helene Eriksdatter, hiemmedøbt 27de Januar stadfæstet i Wiig K. d. 17de Marts, Inderst Erik Magnusen og Berthe Poulsdatter Risebjerget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tom Birkelund

Hvis det var nr 17 du skulle ha tydet, gjør jeg et forsøk. Dette er fra Ingedal i Skjeberg. Gmd er gårdmann, gdk er vel gårdmannkone.2dre Marti (fødselsdag) Anne Sofie Christiansdatter (døpt 7de April) Ingedal kirke. Inderst Christian Pedersen og Christine Andersdatter fra Holmen under Ingerøen (foreldre) Gmd. Mads Tordssen Grønnerød, do. Erik Pedersen Ingerøen, Ungk. Peder Jenssen do., Konen Mallene Jensdatter do., Gdk. Sofie Andersdatter Slang, P. Elen Maria Madsdatter Grønnerø.mvh Tom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Hanssen

Her er konfirmasjonen til Anne Sophie Christiansdtr (Nr 25) Permanent sidelenke: LenkeLenken bekrefter at Tom Birkelund (7) har tydet rett vedr foreldrenes navn.Mvh Solveig Hanssen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.