Gå til innhold
Arkivverket

[#55605] Tjøtta Nordland 1770-åra


Gjest Margaret Miller
 Del

Recommended Posts

Gjest Margaret Miller

Anna Andrea Eriksdtr. f. 1770-åra d. 1818 Oleandersøya Alstahaug g. 1798 Alstahaug, Nils Eriksen. Nils giftet seg på nytt og flyttet til Brønnøy hvor han døde i 1833. Nils og Anna hadde barna: Doret Marie, Erik, Elen Johanna og Anders Daniel. Hvor kom henne fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Jeg aner ikke hvor hun kom fra. Jeg la inn lenkene slik at andre kunne se opplysningene som står der, og dermed håpe på at det vil hjelpe litt til i letinga etter henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margaret Miller

Takk Berit! Jeg har arbeidet hele morgen med dette og Anna Andrea kan vaere f. 1775, dtr. av Erik Olsen og h. Elen Eliasdtr. Hustun Vevelstad. Faren hadde et skifte i 1791 (dtr. kalt bare Anna). Anna Andrea ble konf. 1794 (ingen alder). Jeg har ingen bevis. Mor til mannen Nils var Doret. De hadde to dtr. Doret Marie og Elen Johanna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Rølvåg

Hei !Fant følgende skifte på bror til Erik (Erich) Olsen, Niels Olsen, død ca 1804 Vegdalen i Vega:' Skifter for Vega 1780 - 1810, s. 105 Vegdalen / 1804 Niels Olsen, Hovedperson. Beret Olsdatter, Ektefelle. Erich Olsen, Død, Bror; Høyholm. Ane Erichsdatter, Barn av Erich. Ane Elisabeth Erichsdatter, Barn av Erich. Martha Erichsdatter, 18, Barn av Erich. Elisabeth Olsdatter, Gift, Søster: Jonas Olsen, Rørøen. Maria Olsdatter, Halvsøster; Biørn.' Det kan jo tyde på at hun var født på Høyholm eller på Vega ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margaret Miller

Takk Terje, jeg hadde ikke funnet dette. Skiftet etter faren Erich Olsen var 1791 Høyholm Tjøtta: ektefelle Elen Eliasdtr. Barna: Anna Erichsdtr. 16, Anna Lisabeth Erichsdtr. 12 og Martha Erichsdtr. 11. Jeg ser konfirmert i Tjøtta Anne Andrea Erichsdtr., Anne Erichsdtr. og Martha Erichsdtr. For syn at navnet Anne Andrea ikke brukt i dette 1804 skifte! Ogsaa ingen ektefelle eller bosted her. Alle jentene var f. Tjøtta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.