Gå til innhold
Arkivverket

[#55608] håsbygd


Gjest Inger Marie Næsset
 Del

Recommended Posts

Gjest Inger Marie Næsset

Jeg har tidligere bedt om hjelp til å finne ut om min farmor Elfrida Marie Othille Mathisen/Sørensen. Det har kommet fram at hennes første barn med Adolp Peter Hallingstad, Einar Edwin skal være døpt i Håsbygd kapell 04.02.1915 av prest Kristian Eriksen. Dette har andre i familien sagt. Ønsker virkelig å finne ut hvor i landet dette var for å finne ut når Elfrida giftet seg med Adolph Peter. Mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Det nærmeste jeg kommer er Haugsbygden på Ringerike.Men det er kanskje helt ute på viddene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Marie Næsset

Hjertelig takk for hjelpen! Nå skal jeg kikke i kirkebøekene for å se om jeg kan finne Einar Edward i Møre og Romsdal. Mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

Hvis Håsbygd skal identifiseres med Haugsbygden på Hauge i Gursken, betinger det et Haugsbygden kapell. Det kan jeg ikke se finnes. Derimot finnes Gursken kapell, men det ble ikke bygd før 1918, sognekirke fra 1923(Lenke).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gro Berit Sternang

Fra før har du 2 tidligere debatter om henne: 53960 og 54094, samt 54165 om Adolph. Det hadde vært fint om du la inn lenker til disse.Mvh Gro Berit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Marie Næsset

Beklager, jeg hadde forsøkt å legge ved lenke på innlegg nr. 53960 men noe har skjedd med dataen. Mvh. Iner-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aud Sandbu

Innledningsvis står det at presten som døpte Einar Edwin het Kristian Eriksen. Kanskje det finnes en oversikt over prester tilsvarende 'Skulefolk' som går i et annet tema her.Hvis man fant ut hvor denne Kristian Eriksen virket som prest i 1915, så ville man kanskje finne dåpen til Einar Edwin også.Bare en tanke......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

Jeg tenkte også tanken Aud og fant en prest i Norges geistlighet utgitt 1925: Nils Christian Erichsen, som var prest i Elverum fra 1909-21, men har ikke funnet Einar Edwin i de områdene (med forbehold).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Marie Næsset

Hjertelig takk for hjelpen. Jeg ante virkelig ikke at farmor hadde bodd i Elverum med sin første mann. Dette var virkelig spennende. Mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...
Gjest Inger-Marie Næsset

Jeg leter fortsatt etter min farmor ELfrida og hennes første ektemann Adolph Peter. Lurer virkelig på hvor de giftet seg og når?De hadde også to barn til: Walter og Else MålfridTror dere at jeg skal kunne finne når de flyttet til Elverum eller eventuelt om de flyttet videre?Dersom noen kan hjelpe meg så hadde jeg blitt kjempeglad. mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.