Gå til innhold
Arkivverket

[#55612] Olaus Holmgren, Talvik.


Gjest Marita Nilssen
 Del

Recommended Posts

Gjest Marita Nilssen

Olaus Holmgren blir gift med Trine Gamst 1768 i Skjervøy Lenke. På FS har vielsesår variert veldig, men vielsessted har vært Talvik.På FS og varierer også fødselsår på Olaus 1745-1756 f i Talvik.Er det noen som hvet hvor og når Olaus er født?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Trolovelsen Dom 12.a.trinitatis 1768 høyre side LenkeJeg synes det står Olaus Larsen Holmgreen og Thrine Torbensdt. Gamst. Caut: S.Gamst og Jens Christian Stabru....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Du må ALDRI stole på FS. Bruk den bare som et hjelpemiddel.Talvik ligger inne som database med fødte fra 1735-1852, og han er ikke født i Talvik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marita Nilssen

Hei;Berit, jeg er fullstendig klar over at jeg ikke må stole på FS. Jeg sjekker resultatet der opp mot kirkebøkern når det er andre som har sent inn opplysningene. Jeg har også sjekket opp Rhd for om han kunne være f i Talvik, og fant han heller ikke. Det nermeste jeg kom der var han selv fikk barn der fra 1774.Jeg synes også det står Olaus Larsen Holmgren ved forlovelsen, men ser at på FS feks står det Lorentsen...Ann-Mary, jeg har sett gamst siden ja.mvh Marita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marita Nilssen

Her er Olaus død, gravlagt 9/12/1792 og kona Trine gravlagt 8/1/1793 s 397 LenkeOlaus skal etter dette være f 1727.(Og Trine f 1736, sto vell noen år senere på gamst-siden)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Gjest Gry Axelsen

Hei jeg har funnet en Olof Holmgren i Gøteborg, Ske i Sverige. Han er gift der med Christina Holmkvist. De giftet seg 1760 og fikk barnet Juliana i 1761. Min kilde er en side med avskrifter fra Strømstad kirkebøker. Jeg finner ingen av dem døde der, så de må ha flyttet.Dette er jo et mulig spor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.