Gå til innhold
Arkivverket

[#55617] Joen Bertelsen Westlie 1780 -1857. Kari Johansdt. Løken, hans 1. kone.


Gjest Inger-Lise Hoel-Knai
 Del

Recommended Posts

Gjest Inger-Lise Hoel-Knai

Er det noen som kan hjelpe meg? Joen Bertelsen f. 1780 er sønn av Bertel Halvorsen Westlie f. 1730 (og visstnok sønn av forrige brukers husmand som det står i Hurdal bygdeboka s.312)Tar over gården etter faren og er br. 1801-18. I 1801-tellingen er Joen Bertelsen nasjonal soldat og 21 år. Han ble 1. gang gift med Kari Johansdt. Løken . Men hvem er hun? Ingen giftemål i Hurdal så langt jeg kan se. Men første sønn, Halvor Jonsen, er født 1803. Jeg har sett under Løken i Nannestad bygdebok også, men finner ingen som kan være den jeg leter etter, dessuten kan det vel også være at hun bare arbeidet der. Løken er skrevet forskjellig, Løchen også. Er det noen som kjenner til Kari Johansdt. Løken gift til Westlie i Hurdal? Glad for all hjelp. Inger-Lise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...
Gjest Trond Øivindsson Lunde

Kari døde 2. november 1825, alder 53, nr. 19: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=515&idx_id=515&uid=ny&idx_side=-112>LenkeJon ble gift 2. gang 19. april 1826 med Mari Halvorsdotter, Rustad, nr. 5: LenkeHalvor ser ut til å være eldste barn, døpt 10. søndag etter treenighet, 14. august 1803: LenkeJon og Kari ble ikke gift på Toten. Det er heller ingen Kari Johans/Johannesdotter i Hurdalen født om lag 1773. En kandidat i Eidsvoll: LenkeOg i Høland:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.