Gå til innhold
Arkivverket

[#55619] Hvor ble det av Axel Marius Wold, bosatt i Christiania i 1900?


Gjest Lill Juelsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Lill Juelsen

Axel Marius Wold er født i Christiansund, men er kommet til Christiania ved tellingen i 1900. Han er bosatt i Maridalsveien 33 og er dagarbeider.Kan han ha fått etterslekt?Takknemlig for mulig hjelp!!Vennlig hilsen Lill Juelsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ann- mary engum

Hei Lill!Det er en Axel Vold her,men han er født i 1877,ikke 1878,som din skulle være.Vet du fødselsdatoen hans?Denne her er født 4 mars 1877.Gravminner i Norge Tilrettelagt av DIS-Norge686993 Axel Wold 0403 1877 0811 1933 060 43 008 Vestre gravlund Oslo FagerborgMvh Ann-Mary Engum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lill Juelsen

Takk skal du ha, men det ser litt tynt ut. Såvidt jeg vet er han født i 1878 og døpt i 1879...Det står vel ikke noen om pårørende eller fødested på slike gravminner?Mvh Lill J.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ann- mary engum

Tror nok ikke det,men gravstener blir jo noen steder fotografert,i forbindelse med registreringen av gravstedene,og da kan man jo se datoer og år ihvertfall. Mvh Ann-Mary

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristinn Hegna

Det er jo ikke sikkert at det er den riktige Axel Wold som ligger på Vestre Gravlund, men han deler gravsted med familien sin ihvertfall: I tillegg til Axel Wold f.04.03.1877 finner vi Elise Wold, f.01.05.1877, død 18.02.1963 og Erik Wold, f. 25.05.1921, d.25.05.1977. Dessuten ligger også Olaf Wilhelm Olstad (26.01.1907-28.08.1994) på samme gravplass i følge denne databasen.K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lill Juelsen

Takk for den opplysningen, Kristinn. Men - jeg tviler nok litt pga at jeg har både fødsel og dåpsdato for 'min' Axel Marius som avviker.Lill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
Gjest Lill Juelsen

Håper på hjelp med å finne Axel Marius Wold, født Rinnan, stefar het Vold, men familien gikk gradvis over til'W' som forbokstav. Ved konfirmasjonen 23. desember 1893 i Kristiansund står fødselsdato oppført som 23. desember 1878 og dåp 11. mai 1879. Men hvor? Kirkebøkene for Kristiansund hvor jeg antar han er døpt starter fra 1880, såvidt jeg ser... Kan han følges i adressebøker for Kristiania?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lill Juelsen

Kan noen sjekke i adressebøker for Kristiania etter Axel Marius Wold f. 1878 i Kristiansund? Mvh Lill J.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Synd den gamle kirkeboken for Kristiansund er så ødlagt at en del navn ikke er lesbare,1877/1878. Håper noen kan gjøre oppslag for deg i adressebøker.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lill Juelsen

Takk for lenkene. Ja, jeg håper at noen kunne kikke i adressebøker, vet ikke om sånt finnes på private hender.. Mvh Lill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

I adresseboka for Oslo 1955 bor det en fhv. steinhugger Aksel Wold på Enerhaugplassen 3, 1.etg. Det bor ingen andre Wold på samme adr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lill Juelsen

Takk for det, Carsten! Og God Påske, Gunn & andre hjelpsomme sjeler! Det var vel tre stykker i Oslo i 1900, men bare en med navnet Marius og fødested fra Christiansund. HVor blir det av alle tre? Karen på Enerhaugplassen kan jo være en av de andre.. Kan man finne ham tidligere der? Evt følge ham så man kunne finne en dødsmelding (hvor?) Dessverre kommer jeg ikke mye ut pga sykdom, derfor disse ønsker om oppslag, håper noen kan kikke litt mer for meg ;-). Mvh Lill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.