Gå til innhold
Arkivverket

[#55620] Marta Olsdtr, Sørfurmoen, Storelvdal, HE


Gjest Steinar Olsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Steinar Olsen

heiMarta Olsdtr, f. 1836 Sørfurmoen, Storelvdal, HE ble gift i Saltdal i Nordland, men hvem var henne foreldre? og har noen noe om aner på henne, eller peker til an hjemmeside der hun står så jeg kan få inn flere aner på henne.hvilket kirkesogn var Storelvdal i før det ble et eget kirkesogn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Olsen

heisjekket pekeren du Anne la inn og kom til det samme som deg at faren het Ole Christiansen. Har lett ei stund på Åmot kirkebok på fødte i dette tidsrom og utflyttede fra Åmot intill 1859 men det var ingen som passet.Håper noen har mer hellSteinar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Olsen

Heitakker, dette var jo bra. Dis Norge siden omtaler databaser som personer har av Åmot men de er dessverre bbare privat. Er det noen på digitalarkivet?Steinar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else Granum

Hei SteinarMulig jeg har litt tungt for det idag, men jeg skjønner ikke helt hva du mener. De lenkene jeg har sendt er fra de scannede kirkebøkene som ligger på Digitalarkivet.Jeg har navneregistert alle døpte i Åmot 1811 - 1883, samt endel konf. viede og utflyttede. Disse navnereg. ligger på nettet - Navneregistre til skannede kirkebøker.Alt dette har jeg på Exel (privat) noe som gjør det meget raskt og lete/søke.Mvh Else Granum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Olsen

heidet jeg mener ar at hvis du ser på på DIS-Norge og på Genealogiske resusser under Åmot så vil du på finne henvisning til at minst 3 privat personer har skrevet av kirkeboken for Åmodt fra 1690tallet til ca 1825.Her på Digitalarkivet er jo bare den skannede kirkeboken, og den er jå tross alt ikke søkbar med data.Det er jo bra at det finnes noen i områder man spør etter som kan hjelpe en å finne framså til det jeg leter etterfant Christian Gjermundsens og Siris Pedersdtr ekteskap [url="http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20070603340271.jpg>Lenke nr 7 s. 31 1796.Har litt probllemer med å finne ut hvilken gård Siri er fra på den sidenher er de i 1801 ft på gården han er fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else Granum

Hei igjenBeklager at jeg ikke kan hjelpe deg med gårdsnavnet. Jeg har sett i bygdebøkene for Åmot men der er desverre ikke Stor-Elvdalen med.Else

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore Myrvang

Siri Pedersdatter Enighed. Enighed var en fabrikk som ble opprettet for bl.a og veve vadmelstoffer. Som 'forlover' er i kirkeboka nevnt Embret Olsen Westgård, han var bestyrer av fabrikken. Det står mye om fabrikken Enighed både i Stor-Elvdals boka av Fosvold og i Storelvdalen av Ivar Sæter. Jeg tror at Siri Pedersdatter bodde i fabrikkens hus og derfor fikk det navnet. Mvh. Tore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Olsen

HeiDa var det altså rett det jeg tenkte, synes bare Enighed var et pussig navn på en gård. Det betyr at hun kan bli litt vanskelig å finne, siden hun trolig ikke er fra Stor-Elvdal eller Åmot. Kirkebøker på denne tiden er jo ikke så lett å lese og finne fram i (Åmot er ikke den verste jeg har sett) så hvis noen har oversikt er det jo lettere.Regner med at de gårdene nevnt her er i Stor-Elvdal alle sammen.Steinar Olsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Gisle Olaussen

Hallo Steinar Olsen, Jeg har kommet over et Usenet-innlegg fra desember 2003 om Christian Peder Killengren. Jeg antar det kan være deg som den gang starta den tråden? Hvis det er, kan du være så grei og se innom på tråd 19932 her i debattforumet nå?Mvh, på forhånd takk & ha en fortsatt fin dag, Gisle Olaussen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.