Gå til innhold
Arkivverket

[#55626] Oskar Løvaas


Gjest Jan H.Haakerud
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan H.Haakerud

Hei.Oskar Løvaas er min morfars bror. Han malte bl.a noen faner for fagbevegelsen i Rjukan. Er det noen som vet noe om han og evt hans familie. ?Mvh Jan Harald

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Anders Holtan

Rjukan bibliotek er kjent for sin store samling med litteratur om fagbevegelsen. Jeg gjetter på at de har materiale om han eller av han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan H.Haakerud

Han sendt en forespørsel, men han nevnes i bøker og med 1 bilde. Det står visst ikke så mye mer om han i littraturen. Men vet at han har gjenlevende slekt i Rjukan område.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Torp

Disse er i samme grav på Rjukan:Oskar Løvås begravet 4. april 1940.Gjertrud Løvås død 18. mai 1973.Henry Løvås født 5. mars 1920, død 11. des 1989 Bisettelse 15. des 1989,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Torp

Anfinn Bernaas er en hyggelig kar med røtter i Tinn. Han finner du i telefonkatalogen. Jeg vet at han sitter på valgmanntall for Rjukan til et godt stykke inn på 1900-tallet. Hils gjerne Bernaas i fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.