Gå til innhold
Arkivverket

[#55627] Hjelp til å tyde kirkebok - Viede Ramnes


Gjest Jon Anders Holtan
 Del

Recommended Posts

Gjest Jon Anders Holtan

Kan noen hjelpe med å tyde hele teksten til vielsen mellom Anders og Ingebor nr 2? De ble gift 27.12.1818 i Foden kirke, men resten av teksten?Kildeinformasjon: Vestfold fylke, Ramnes, Ministerialbok nr. 4 (1813-1840), Ekteviede 1818-1820, side 400-401. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=8180&idx_id=8180&uid=ny&idx_side=-198>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Erik Berg-Hansen

Anders Mikelsen Tienestekar paa Herkieft i Fodens sogn 36 Pige Ingebor Olsdatter Kaapebakken(?) 27. Kåpe er iallfall i Ramnes. Lars Larsen Gjessing Jan (Jon?) Herkieft

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Anders Holtan

Takk for hjelpa! Anders Michelsen finner jeg i 1801-tellinga på Herkieft som tjenestefolk, men Ingebor finner jeg ikke.Opphavet til gårdsnavnet Kåpe er drøftet kort her: LenkeJeg finner ikke gården Kaape i 1801-folketellinga, men i 1865 finner jeg den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

Hvis du i FT1801 velger 'Gard' og 'alle termar', finner du 'Kaabe' et stykke ned på lista. Der er imidlertid ingen Ingeborg Olsdatter (Lenke).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.