Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Jon Anders Holtan

[#55627] Hjelp til å tyde kirkebok - Viede Ramnes

Recommended Posts

Gjest Jon Anders Holtan

Kan noen hjelpe med å tyde hele teksten til vielsen mellom Anders og Ingebor nr 2? De ble gift 27.12.1818 i Foden kirke, men resten av teksten?Kildeinformasjon: Vestfold fylke, Ramnes, Ministerialbok nr. 4 (1813-1840), Ekteviede 1818-1820, side 400-401. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=8180&idx_id=8180&uid=ny&idx_side=-198>Lenke Permanent bildelenke:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Jon Erik Berg-Hansen

Anders Mikelsen Tienestekar paa Herkieft i Fodens sogn 36 Pige Ingebor Olsdatter Kaapebakken(?) 27. Kåpe er iallfall i Ramnes. Lars Larsen Gjessing Jan (Jon?) Herkieft

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Jon Anders Holtan

Takk for hjelpa! Anders Michelsen finner jeg i 1801-tellinga på Herkieft som tjenestefolk, men Ingebor finner jeg ikke.Opphavet til gårdsnavnet Kåpe er drøftet kort her: LenkeJeg finner ikke gården Kaape i 1801-folketellinga, men i 1865 finner jeg den.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Kristian Hunskaar

Hvis du i FT1801 velger 'Gard' og 'alle termar', finner du 'Kaabe' et stykke ned på lista. Der er imidlertid ingen Ingeborg Olsdatter (Lenke).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.