Gå til innhold
Arkivverket

[#55628] Jämtlandssläkt med rötter i Norge


Gjest Göran Roxin
 Del

Recommended Posts

Gjest Göran Roxin

Enligt våra eftersökningar var mannen Mikael Elingsson med hustru Ingeborg från någonstans i Norge. Deras dotter Brita Mikaelsdotter (född 1876-12-13) gifte sig i Jämtland med Nils Larsson (Född 1859-03-30).Vi önskar uppgifter om Mikael och Ingeborg. Kan någon hjälpa oss? Tack på förhand - Göran

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Woll

Det er ikke de jeg nevnte i innlegg 2. De får nemlig dattera Eli f. 29/1-1876 (s. 97 nr. 10) Lenke og ser ikke ut til å ha ei datter med navn Brita.Har en Mikkel Eriksen og Ingeborg Larsdatter - Henjum Leikanger prestegjeld S&F, som får ei datter Brita f. 3.9.1877, men det er vel ikke disse - siden du sier Mikkel ELLINGSEN og Brita f. 13.12.1876.Da har ikke jeg noe mer å bidra med akkurat nå, beklager Göran!Bra at du fant ut at det ikke var denne da, Jon - eller så hadde jeg aldeles villedet vår svenske venn her. MEN jeg sa jo KANSKJE i innlegget, så det så! Var ikke klar over disse registerene for S&F, så da jeg lærte jeg noe på en sen kveldstime også!Mvh Geir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Er det snakk om Nils Larsson f. 30/3 og døpt 3/4 1859 Berg, Jämtland, foreldre Lars Nilsson og Carin Jonsdt. Jeg vil foreslå at du prøver med å stille spørsmålet i debatt 52189 og kanskje de kan hjelpe deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karl Göran Eriksson

P.g.a. av bristande underlag från frågeställaren hamnar man ovan på villospår. Nils Larssons hustru Brita Märta var född 1876 i Marby sn, Jämtland. Hennes föräldrar var Elling Mickelsson (f.1844?) och Ingeborg Andersdotter (f.1851), vilka uppges vara från Verddal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Torp

Husforhør i Marby i 1870 (!) sier at Elling Mikelson er født 8/8 (litt usikker på om det er den 8. måneden) 1844, Det står ikke hvor han er født. Er vi sikre på at han er født i Norge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ludvigsen

Ellingsson, Mikael Arbetare (ogift man)f. 7/1 1885 i Marby, Jämtlands län (Jämtland)Utvandrad från I Socken, Marby, Jämtlands län (Jämtland) till NordamerikaKälla: Husförhörslängd, s. 1Emibas emigrationsakt: Marby Z 007

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.