Gå til innhold
Arkivverket

[#55633] Mari (maren) Olsdatter,f.1756,Myhre Strømm


Gjest Helmin Kvennodd
 Del

Recommended Posts

Gjest Helmin Kvennodd

Hei! Mari ble gift med Bent Fridriksen 17.03.1782 Strømmen Krk., ved giftemålet ble det brukt Mari.I 1801 tellinga,Maren,har brukt tellinga som utgangspunkt for fødselsår.Har leita med god margin på begge sider av angitt år, men til ingen nytte så langt. Ved giftemålet står det Tømmeraas på henne. Er det noen som kjenner til opphavet hennes. mvh helmin fra brevik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tom Erik Grannes

Hei Helmin..Jeg har din Marens søster Anne som ane og har derfor lett etter faren Ole.Anne ble gift 8. mars 1794 med Anders Nielsen Kind. Ved giftet fremgår det at hun kom fra Gierud eller Gierudeiet. Denne opplysningen har iimidlertid ikke gitt grunnlag for identifisering av faren Ole.Håper temaet fører oss nærmere målet.mvhteg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristinn Hegna

Ole Michelsen og Ingeborg Christensdatter får disse barna som døpes i Hurum kirke:Christian i 1773 [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=19&filnamn=hudp1810&gardpostnr=148&merk=148#ovre>LenkeMichael i 1776, da bosatt på Tømmerås i Svelvik LenkeGunild Malene i 1777, da bosatt på Girud i Svelvik LenkeAnne Malene i 1780, også bosatt på Girud LenkeMichael i 1784, da bosatt på Nøsterud i Svelvik litt nærmere Drammen Lenkeog Berent i 1788, da bor de på Killingstad som er på Hurum rett ved Svelvik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristinn Hegna

Jeg ser jeg var litt for rask fordi jeg har oversett en viktig detalj - fødselsåret var 1756 og ikke 1776... :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristinn Hegna

Kan du legge ut linken til giftermålet mellom Mari Olsd og Bent Fridrichsen? Jeg skjønner ikke helt hvilken kirkebok du sikter til? I FT 1801 finner vi dem her Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tom Erik Grannes

Transkribert kirkebok for trulova og vigde i Hurum 1771-1810 finner du ved å gå inn på Databasevelgeren og velge Buskerud og Hurum.teg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristinn Hegna

Hvem er Fridrich Bentssøn gift med en Hellene Olsdatter her i Sande i 1801 [url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=15&filnamn=f10713&gardpostnr=86&personpostnr=1375&merk=1375#ovre>Lenke ?Han har en fadder ved dåpen av sin sønn som heter 'Pige Mari Olsdatter' boende i Sande i 1777 Lenke og en fadder ved dåpen av datteren som heter 'Pige Anne Olsdatter' boende i Sande, i 1779 Lenke og i 1785 Lenke .Jeg ser at barn født på Tømmerås ved Svelvik er døpt både i Hurum og Sande, og her i Sande finnes en Maren Olsdatter født i 1756 se her Lenke . De samme foreldrene får sønnen Ole i 1754 og Anders i 1759.I 1753 er det også en Maren Olsdatter, boende på Leeret/Leiret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helmin Kvennodd

Hei! Takk for mange innspill,men jeg tror ikke vi er noe nærmere, har vært innom disse også,Kristinn. Bent er døpt 01011861,med foreldre Fridrich Bentsen og Ingeborg Nielsdatter. Ja Berit er enig med deg,hadde akkurat vært innom Tømmeraas, og ble hekta på den. Men igjen takk. mvh helmin fra brevik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.