Gå til innhold
Arkivverket

[#55652] Augustus 1.1.1 - videre registrering


Gjest Marie Tollan
 Del

Recommended Posts

Gjest Marie Tollan

Mulig det finnes svar på nedenstående spørsmål annet sted her uten at jeg har klart å oppdage det. I så fall beklager jeg.Tolga kommune kjøpte inn nevnte Augustusversjon for et par år siden for digitalisering av kirkebøker.Jeg har registrert kb 1786-1814 kronologisk og sendt databasen/fila til korrektur. Da korrekturlesing er tidkrevende og sikkert en bijobb uten topp prioritet, lurer jeg på hvordan jeg kan starte registrering av en ny kb-periode FØR jeg får den 'gamle' tilbake, - uten at disse nye registreringene forsvinner når jeg senere skal erstatte 1786-1814-dataene/fila med den korrekturleste?Da jeg ikke er noen datakløpper, håper jeg å få ei detaljert 'oppskrift', slik at jeg kan starte registrering av ei ny kb i nær framtid.Mvh Marie Tollan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marie Tollan

Takk for svar, men 27.10. sendte jeg en forespørsel til J K Andersen (jkanders@online.no) og 5.11.07 til kildereg@disnorge.no med beskrivelse av nevnte problem uten at jeg pr dato har fått svar fra noen. Kanhende må jeg smøre meg med mer tålmodighet, - eller evt. foreta en ny henvendelse.Uansett, takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Røysland

Under temaet 'Augustus versjon 2' i dette forumet finner du en del informasjon. Versjon 2 skal nå være like om hjørnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Røysland

Det jeg mente å si var at du bør vente med videre registrering til versjon 2 foreligger. Forøvrig finner du forklaring på bruken av Augustus under 'Hjelp'-knappen i programmet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.