Gå til innhold
Arkivverket

[#55664] Aasen slekta på Røros


Gjest Rolf  Magne Kirkbakk
 Del

Recommended Posts

Gjest Rolf  Magne Kirkbakk

Jeg tar utgangspunkt i det som står i Rørosboka (Aasen gård 47/1) bind 4 side 23-26. Det som er spørsmålet mitt er hvem som er foreldre til disse : Jon Henriksen Aasen 1761-1826 gm Petronille Grib Didrik Henriksen Aas 1763-1823 gm Caroline Ølsteen Hans Henriksen Aasen 1766-1851 gm Lucia GribEr usikker her jeg vil tro at det skal være Henrik Jonsen Aasen 1735-1777 og Malena Didriksdatter Galåen 1740-1821. Mvh RMK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingvild Hansen

Hei RolfJeg er ganske sikker på at det er som du tror. Jeg støtter meg til en bok 'Efterretninger om Røros Kobberverk og Præstegjeld' forf. Hjort og Krag fra 1846, hvor det er stamtavle for etterkommere av Hans Olsen Aasen bak i boka. Henrik og Malena fikk ialt 6 barn, Johannes f. 1770, Beritte, og Henrika, død ganske ung. Min slekt stammer fra Henriks bror Johannes.Hilsen Ingvild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.