Gå til innhold
Arkivverket

[#55693] Forfedre til Sønneva Larsdatter født i Etne i 1836


Gjest Kjersti Knudsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjersti Knudsen

Søker etter forfedre til min tippoldemor, Sønneva Larsdatter, født og døpt i Etne i 1836. Funnet henne i kirkebok for Etne. Faren heter Lars Knudsen, antagelig født i 1800. Moren heter Agathe Hansdatter. Lars Knudsen var antagelig sønn av Knud Larsen og Sønneva Olsdatter. Ser ut som de bor på Grønstad (Grønestad) gård i Etne i 1801. Da er Lars Knudsen 1 år,mens hans far er 27 og mor 44 (gift for annen gang).Sønneva Larsdatter (som nevnes over)flytter forøvrig til Torvastad i 1866. Her gifter hun seg i 1868 med Hans Andreas Knudsen. Funnet vielse i kikrebok hvor hennes far oppgis till å være lars Knudsen fra Støle i Etne. Min tippoldemor hadde ett barn fra tidligere, Jette Susanne, født i 1863, med Stavangermannen Håvard Larssen.Jeg er på jakt etter historien til Grønstad gard i Etne, kan noen hjelpe meg med /tips til videre opplysninger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjersti Knudsen

Tusen takk for opplysninger, John Arthur Hansen! Lurer på hva kildene er til disse, er det bygdebøker? mvh Kjersti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.