Gå til innhold
Arkivverket

[#55709] Berit jonsdtr f 1886


Gjest karin olsen
 Del

Recommended Posts

Gjest karin olsen

Lene ,ei venninne av meg har følgende spørsmål : (hun kan kontaktes på mail- l_eriksen@hotmail.com )Berit Jonsdatter født i 1896, døde i 1914 i USA. Utvandret etter 1900. Forlovet med en dansk tannlege. Utvandret da hun var 16. Avtalen var at de skulle reise sammen på Titanic, men det var ikke plass så Beirt måtte ta en annen båt. Ble gift med en svenske kalt Fred. Hun reiste til Edmonton. Albrta, Canada i 1912. Kanskje gift med eget søskenbarn, men ikke bevist. Hun hadde to døtre. Den ene, Carol, gift Olsen 4624 East 23rd Takoma Wash 98443, Canada. Berit døde visstnok i barselseng.Hva heter den andre datteren? Er døtrene til Berit gift? Har de barn og barnebarn?Arthur Jonsen Løkken, født 25.09.1908 i Melhus, døde 05.10.1993 i USA. Giftet seg 09.07.1938 i USA med Golla Sørflaten, født 24.12.1901 i Bang i Valdres. Utvandret til USA i 1927. Ankom Halifax med D/S Bergensfjord 25. mars 1927.Reiste med tog til Winnipeg og videre til en farm v/Wood river v/Moose Jaw. Var der i 5-6 mnd. bodde i Winnipeg fra 09.07.1938. Flyttet tul Wancouver, Parksville i 1954, bodde der til 1971. Golla: Ankom Moose Jaw 16.10.1909. Reiste om Halifax. Amkom med Empires og Britain DS.Har de noen etterkommere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...
Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Det er flere eksperter som kunne ha hjulpet deg her, men jeg tror ikke at tittelen din har fanget blikket deres!Du burde ha skrevet 'Amerika' i tillegg i tittelen.F. eks. 'Berit Jonsdtr f. 1886 til Amerika' - eller noe liknende.Hvor kom hun fra forresten? Det bör du og gi beskjed om, det er mange med et slikt navn rundt om i Norges land.Var jeg deg, ville jeg sette opp et nytt tema om Arthur Jonsen og et om Berit Jonsdtr. Så kan du jo bare skrive her at du har satt opp nye temaer. mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.