Gå til innhold
Arkivverket

[#55710] Udland i S. Audnedal, Vest-Agder


Gjest Stein Norem Wisted
 Del

Recommended Posts

Gjest Stein Norem Wisted

Jeg lurer på om noen har tilgang til bygdebøker for S. Audnedal, og kan gjøre et oppslag på gården Ø. UdlandTore Larsen Udland og Asgjer (Asgerd) Reiersdtr. ble gift i 1734, og fikk ihvertfall 11 barn, hvorav 6 dødfødte i perioden 1735 - 1755.Finnes det noen opplysninger om forfedrene deres (de var ifølge kirkeboken tremenninger).Jeg lurer også på om det er noen opplysninger om hvor de ble av etter 1755, da jeg tror det er de som senere bodde på Nørskår i Vanse, hvor også eldste sønnen Lars bodde med kona Olau Eriksdatter og familien, selv om det i Listaboka står at Lars Toresen Nørskår var født på Nordhassel, Vanse. Det tror jeg imidlertid må være feil, og at de egentlig var fra Valle i Audnedal.Hilsen Stein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan H. Trelsgård

Sør-Audnedalsboka er ikke så detaljert hva brukerhistorien på gårdene angår. Det står imidlertid på s. 429 at Olu Eriksdatter Udland ble gift m. Lars Torsen Nordskår på Lista. Hun var etter det jeg kan se datter av Erik Larsen og Ingeborg Gammelsdatter austre Udland.Det finnes også en Reier Udland, nevnt 1701 med sønn Ole Reiersen Udland, nevnt fra 1723, skifte 1766.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.