Gå til innhold
Arkivverket

[#55711] Tydehjelp Sauherad 1773 Ougen Olsøn Haatved


Gjest Kristinn Hegna
 Del

Recommended Posts

Gjest Kristinn Hegna

Jeg leter egentlig etter giftermålet mellom Ougen Ougenson Haatvedt og Kari Halvorsdatter som skal ha fått første barn i kirkeboka her i 1774, men på veien tar jeg med meg barna til en samtidig Ougen Ougenson Haatvedt gift med Signe Tronsdatter.Kan jeg få tydehjelp til å bekrefte om jeg har funnet dåpen til en datter Margit og introduksjonen av Signe Trondsdatter på denne siden? LenkeDet gjelder Bapt.(det står item) med nummer 31 og Intro. med nummer 46, begge på venstre kirkebokside.Ougen ble ofte skrevet Ouven eller Oven, så jeg håper at det er det det står her.På forhånd takk. Kristinn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

'Oenn Olsøn Haatveds og Signe Trons Daatters Daatter Margit, Testes, Margit Torgrims Daatter, Ellen Eriksdaattter, Daniel Varf, Gunul Olsøn Haatved og Even Tronsøn Gunnem''Introduceret Oven Haatveds qvinde Signe Trunsdaatter'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristinn Hegna

Tusen takk, Kristian! Det var Olsøn jeg hadde notert i papirene mine, så det var en skrivefeil fra min side. De (fleste) andre barna er registrert i FS, så det var flott å få bekreftet at det var (minst) ett barn til.K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

Denne Margit, f. 1773, er omtalt i Sauherad bygdebok av nyss avdøde Birger Kirkeby, bd V, s. 166. Hun ble gift 1809 med enkemann Torgrim Olsson Årnes.Foreldrene omtales som Augun Olsson (ca. 1744-1822) og Signe Trondsdotter (1748-1810). Augun var fra Håtveit, Signe var fra Gunheim.Den 'Ougen Ougenson Haatvedt' som du omtaler i ditt første innlegg, het iflg bygdeboka (s. 160) også Augun *Olsson* (1750-1828), gift 1772 med Kari Halvorsdotter (1755-1825). Han fra Håtveit, hun fra Østre Eikja i Bø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.