Gå til innhold
Arkivverket

[#55714] Vad har skjedd med 'Den Almindelige Enkekasse'


Gjest Niels Hegge
 Del

Recommended Posts

Gjest Niels Hegge

Enkekassen er nedlagt, det gjordes for lenge siden, men hva med Fogsgaards hjemmeside med alle data, er det noen som vet hvor den har havnet. www.fogsgaard.net virker ikke. Det ville være synd om en så bra resurs bare forsvinner.Niels

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Helge Seglsten

Jeg kommer inn på fogsgaard.net, men det ser ut til å være en testside. Fogsgaard.org, som er testsideinnehaverens hjemmeside, virker derimot ikke. Det ser imidlertid ut til å være serverproblemer eller noe, snarere enn at siden er lagt ned.Jeg har ikke hørt om fogsgaard.org før, kan du si noe om hva slags data som er tilgjengelig her (når sidene er oppe)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Niels Hegge

Fra DIS-Norge Genealogiske ressurser: 'Efter kongelig resolution af 30. august 1775 blev Den almindelige Enkekasse stiftet. Enkekassen skulle afløse Land-Militair-Etatens Pensionskasse af 1739, der var rådet i økonomisk uføre på grund af, at udgifterne til enkepension og faderløse børn ikke kunne finansieres af medlemmernes indskud.'På Fogsgaards hjemmeside har jeg funnet data om t.eks min ane Anton Krenckel Hegge: Den almindelige enkekasse nr 9696 Anthonius Krenckel von Hegge Fændrik ved det 2det Trondhiemske Infanteri Regiment Født: 1775-08-11 Norge Død: 1829-01-20 Notat: Født og død ifølge Ovenstad:Den Norske Hærs Officerer 1628 - 1814Hustru: Policenummer: 9696 Pensionspolice oprettet: 1801-04-20 Årlig Pension: 150 Indbetalt: 290 Afdragsordning: 266Sophie Aletha Lemvigh Født: 1780-01-01 Død: Notat: Fødselsdato usikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Niels Hegge

Takk, nå virker det, kan ha vært server problem eller lignende. I alle fall, en fin side som jeg håper kommer å bestå.Niels

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.