Gå til innhold
Arkivverket

[#55721] Ulven Militærleir 1926/28.


Gjest Allis-Elin Rokkones
 Del

Recommended Posts

Gjest Allis-Elin Rokkones

Er det mulig å finne ut når min far Ole Martin Rokkones var i militæret på Ulven i Os Komm. Evt. oppl. F. 18.03. 1908 i Trondheim. Oppvekst i Rissa fra 1915-22. Kom til Bergen 1922-23.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Han vil ventelig kunne finnes i Bergen krigskommissariats arkiv. Men jeg tror ikke han møtte til sesjon før 1928-29, og neppe til førstegangstjeneste før 1929-1930.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnulf Pedersen

Jeg har et bilde av noen soldater på Ulven som jeg regner med er fra ca 1928. Mannen som sitter i annen rekke som nr. 2 fra venstre var født i 1908. Kanskje din far kan være en av de andre?Hilsen Arnulf

bilete4080. 1928.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnulf Pedersen

Jeg får ikke dette til, men sender du meg en adresse, skal jeg prøve å få sendt det direkte. Bildet er i jpeg-format og burde vel kunne sendes som e-post?

bilete4083. 1928.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Allis-Elin Rokkones

Mottok bilde fra Arnulf Pedersen, dessverre kunne jeg ikke finne min far på bilde. Takker så mye. Kanskje noen andre har bilder fra Ulven 1929-30. Takker på forhånd. Mvh. Allis-Elin Rokkones

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.