Gå til innhold
Arkivverket

[#55724] Marie Eline f. 19.6.1917, Elvegård, Ankenes.


Gjest Eva Helene Erntsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Eva Helene Erntsen

Jeg leter etter opphavet til Marie Eline Pedersen f 19.6.1917, Elvegård, Ankenes med foreldre Peder Tangen og Anna Mikalsdatter. Denne Peder Tangen er vel identisk med den Peder Berteus f 1896 som finnes på side 46 her Lenke Men hvem var Anna Mikalsdatter? Finner henne ikke blandt døpte i Ankenes og viede i tidsrommet er ikke digitalisert.Noen som kan hjelpe? Etterlysning også lagt ut på Slektsforum-DIS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariann Stokken

Har du ein link til krk.boka? Eg såg etter dåpen i den boka for Ankenes som ligg her, men der fann eg ho ikkje.Men sjølv om du ikkje har link til noko side, så står det gjerne årstalet for mora sin fødsel, der du har funne det? Grunnen til at eg spør etter det er at det gjer søket etter mora enklare, begrensa med f.eks. 2 år eller 5 år + -Det einaste treffet eg fekk på Anne/a etternamn byrjar på Mi... var denne: LenkeMen no har eg ikkje søkt etter etternamn byrjar på Me.. og det er gjerne det ho vart kalla i Nord-Norge.Venleg helsing Mariann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eva Helene Erntsen

Jeg har heller ikke funnet henne i kirkeboka, fødselsdatoen er en overlevering fra hennes sønn. Prøver å hjelpe han, som er en tremenning av meg. Fikk for en tid tilbake noen notater som han trengte hjelp til. Har nøstet opp de andre leddene og mangler nå bare dette. Han bor i utlendighet, så jeg skjønner jeg må ta kontakt og høre om han har noe mer. Har desverre ikke mail, så det får gå et brev i morgen.Takk for hjelpen så langt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans-Petter Falao

Marie Eline f 19/6-1917 Elvegaard (Skjomen) dp 29/7-1917 Skjomen. Ungkarl, anl. arbeider Peder Tangen f 1896 og tjenestep Anna Kvalfors f i Vefsen 1895. Uægte. 1ste barn. Ofoten Skjomen klokkerbok 1904-1952.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans-Petter Falao

Vefsn / Vefsn: 1880-1896, Ministerialbok: Anna Pauline f 18/7-1895 Kvalfors, dp 1/9-1895 Vefsn. Mikal Kristian Pedersen f 1866 og Emanna Nikoline Pettersdtr f 1872.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eva Helene Erntsen

Tusen takk, nå kommer jeg meg videre. Marie Eline ble altså gift på sin mors hjemtrakter.Jeg må igjen berømme den hjelpen en får her inne. Den er uvurderlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.