Gå til innhold
Arkivverket

[#55729] Kan noen ha bygdebøker for Sør-Aurdal/Bagn


Gjest Lill Juelsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Lill Juelsen

Ja, jeg har kun funnet henne med Hansdtr eller Hansen. Men hun blir gift Pedersen. I sønnens dåp i 1873 finnes en fadder ved navn Marthe HansenMvh Lill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lill Juelsen

Har dessverre ikke mer. Men viser til tidligere forespørsel 53251 og også 49102.Karen er min oldemor, så det skulle vært svært artig å finne hennes forfedre...Mvh Lill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ann- mary engum

Se på fødestedet til bruden en gang til,jeg synes da tydelig det står Vang,ikke Bang.På folketellingen står det Bang.Vang finnes både i Valdres og på Hedmark.kildeinformasjon:%20Oslo%20fylke,%20Gamle%20Aker,%20Klokkerbok%20nr.%203%20(1869-1874),%20Ekteviede%201871,%20side%20273. Mvh Ann-Mary

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lill Juelsen

Ann-Mary: Mulig det går tregt nå, men hvilken vielse? Jeg har ikke sett Karen og Christians vielse, har du? Jeg har fødested Bang kun fra en folketelling... Mvh Lill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lill Juelsen

Fantastisk, dette var nytt for meg. Det ser ut til å være Vang, ja, bryllupsår 1871, dato 31. januar i Gamle Aker kirke? Tusen takk for den! Men jeg har vondt for å lese boken og ser ikke foreldre eller hva som står under hennes navn. Lill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lill Juelsen

Dette ser spennende ut. Kan du være så inderlig snill og referere hva du ser. Jeg kan se antakelig en Hans Mikkelsen, og så? Lill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ann- mary engum

Husmand Hans Mikkelsen,østre Hoels eje,og kone JohanneOlsdtrFant denne gården,østre Hoels eje i 1865 telling,men har ikke studert så nøye hvem som bor der da:Lenke Mvh Ann-Mary

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ann- mary engum

ann- mary engum, brekstad, 11.1.2008 08:59 (14) Vielsen ble sendt på lenke i et innlegg (14.10 i 2007) fra Kjellaug Robberstad i innlegg 53251: Kjellaug Robberstad Petit, Angers, 14.10.2007 09:21 (8) Ja, jeg var helt på villspor her skjönner jeg, denne Karen var gift Pedersen. Jeg skjönner nå at det er samme folka som her: Mvh Ann-Mary

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lill Juelsen

Joda, jeg fant det :-). Karen Hansens dåp: Født i Wang i Valdres 25. aug 1843, døpt i Wang kirkesokn 14. januar 1844 av foreldre Husmand Hans Mikkelsen, Østre Hoels Eie og kone Johanne Olsdtr. Faddere: Jens Olsen, Oug eie? Gunder Gundersen, Østre Hoel? Marthe Larsdatter, Hoel Østre? Oline Andersdtr? Kari Carlsdtr?Kan du sjekke dette, hadde det vært flott!Det ser ut til å være vanskelig å finne Hans og Johanne igjen i 1865!Ved giftemålet til Karen og Christian, kan du se hva som står under hennes navn? Og hvor er Christian født, mon tro?Hvem var Peder gift med? Lill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ann- mary engum

Hei! Her er vielsen mellom Karen og Christian.Legg merke til at det står Vang,Hed.,som hennes fødested.Under navnet hennes står det Grunerløken.Altså bodde hun der.Kildeinformasjon: Oslo fylke, Gamle Aker, Ministerialbok nr. 3 (1865-1873), Ekteviede 1871, side 221. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=595&idx_id=595&uid=ny&idx_side=-220>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lill Juelsen

Takker for det. De er kanskje begge bosatt på Gr.løkka, da de er det også senere. Det ser ut til at hennes forlover er L. Pedersen og hans er Chr. Andersen? Men hans far er skrevet som Christensen, ikke Christiansen...? Mvh Lill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ann- mary engum

Hei Lill!Karen Hansdatter's(Pedersen's)foreldre:Vielsen mellom Hans Mikkelsen og Johanne Olsdatter,7 nov 1840,venstre side i kirkeboken:Kildeinformasjon: Hedmark fylke, Vang, Ministerialbok nr. 9 (1826-1841), Ekteviede 1840, side 400. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=9060&idx_id=9060&uid=ny&idx_side=-348>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ann- mary engum

Kan dette være Karen's ektemann ved 1865 tellingen.Han bor på Grønland og er vognmand,ved vielsen står hennes mann ført som kjører.LenkeMvh Ann-Mary

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lill Juelsen

Så fantastisk at du fant Karens familie. Hun er vel fløyet ut av redet i 1865.Foreldrenes vielse ser også tilforlatelig ut, selv om skriften er så ille at jeg gjerne skulle hatt hjelp med detaljene.Det kan godt være Christian ville jeg tro. Alder passer jo.Dette ser jo riktig ut...Mvh Lill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.