Gå til innhold
Arkivverket

[#55735] Abraham Simonsen født ca 1747


Gjest Niels Bjøreng
 Del

Recommended Posts

Gjest Niels Bjøreng

Hvem kender Abraham Simonsen født ca 1747, formodentlig i det sydlige Norge? Efter familietraditionen skulle han have to brødre Isak og Jacob.Han bliver gift i Vigsø sogn i Thy i Nordvestjylland. Han dør i Vigsø 1825, 78 år gl.Venlig hilsenNiels Bjøreng

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Jeg har sjekket en skredder Simon Larsen Brun gift 22/10 1739 Skien med Karen Kirstina Aslachsdt. Jeg finner mange barn, bl.a. tvillingene Isac og Jacob i 1755. Men jeg finner ingen Abraham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Niels Bjøreng

Kære Berit!Det var ærgerligt, der ikke var en Abraham blandt de mange børn. Jeg kan yderligere oplyse, at Abraham Simonsen bliver gift 1777 med Sofie Marie Sørensdatter (1760-1823), datter af Simon Poulsen Bass og Kirsten Nielsdatter. Abraham og Sofie Marie får børnene Søren (1780), Simon (1786) og Anne Kristine (1788).Venlig hilsen Niels

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald Søren Storaker

Der er ein Abraham Simensen Gallis, døpt i Andebu 16. april 1739. Lenke Han har ein bror Jacob, født 1743. Men Isak fant eg ikkje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Niels Bjøreng

Kære Harald!'Din' Abraham er nok lidt for gammel. Det, at familietraditionen siger, at Abraham skulle have to brødre ved navn Isak og Jacob, skal man nok lægge for meget i.Hilsen Niels

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Har funnet en Abraham Simonsen f.ca. 1744 Time, Rogaland på Familysearch(FS) Time hørte under Lye sogn på den tiden. Legger ved lenke til født der LenkeDet finnes også et sjeleregister fra 1758, men det blir mye lesning. Abraham behøver jo ikke å bo hjemme hos foreldrene da. Han kan jo arbeide på en annen gård.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Niels Bjøreng

Kære Berit!Både alder i folketællingerne 1787 og 1801 og alder ved død peger på, at Abraham Simonsen er født 1747, så jeg tror desværre, at den Abraham Simonsen, du har fundet, ikke kan være min mand.Tak for indsatsenNiels

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Opplysningene i FS er ikke alltid å stole på så ca. 1744 er nok bare omtrentlig, om han da finnes i det hele tatt. Det sto ingen ting mere om han så det er en veldig usikker opplysning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Niels Bjøreng

Ja, det kan da være, det er den rigtige Abraham Simonsen.Nu da Danmark var så venlige at lade Norge vinde i håndbold, kunne du så ikke finde Abrahams præcise fødsel?HilsenerNiels

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.