Gå til innhold
Arkivverket

[#55753] Andreas Nilsen f. ca 3. aug. 1845 i Eidanger - søsken og foreldre?


Gjest Terje Aarland
 Del

Recommended Posts

Gjest Terje Aarland

Er det noen som kan hjelpe meg med å finne Andreas Nilsen sin familie i FT for 1865, eller evn andre opplysninger. Jeg har en del info om Andreas Nilsen selv. Jeg vet at han døde en gang mellom 1887 og 1896, men jeg vet veldig lite om hans foreldre og hans søsken. Jeg setter stor pris på om jeg kan få info om hans foreldre og søsken.Andreas Nilsen f. ca 3. aug. 1845 i Eidanger sogn i Telemark.[url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=1359&idx_id=1359&uid=ny&idx_side=-63>Lenke Dobbelt bryllaup 25. januar 1872 (nr. 2 og 3) LenkeSe også sak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

Så vidt jeg kan se må far til Andreas Nilsen være Nils Larsen og moren Gunhild Jonsdtr.Hvor var familien i 1865. Når tid giftet dette paret seg og hvor mange barn hadde de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Jeg leser födselen hans som 7. august og mora som Gunhild Jensdtr.Kan det være samme par som får barn i Gjerpen, Telemark i 1826 og 1830?Ellen Maria: [url="http://www.familysearch.org/Eng/Search/IGI/individual_record.asp?recid=100181672127&lds=1&region=12&regionfriendly=Norway&frompage=99>LenkeBerthe Kristine: Lenke Og så får de flere barn i Eidanger:Gunhild Laurine 1832: LenkeJens Jörgen 1835: LenkeEn ny Berthe Kristine 1842:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

I Gjerpen er det en Gunhild Jensdtr 1 år gammel i 1801 under Langeröe, det var stedet som ble oppgidt ved Ellen Marias dåp. Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Giftermål n° 35 på högre side, 8/10-1822: Permanent sidelenke: LenkeNils Larsen af Eidanger 31 år (dvs f. ca 1791) og Gunhild Jensdtr Jansengen/Josengen (?) 21 år (passer mer eller mindre med den jeg fant over)Forlovere: Jens Olsen og Tolv Jensen fra samme sted som brura.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Ser nå at den Gunhild Jensdtr jeg fant over har en far som heter Jens Olsen og en bror som heter Tolv Jensen, så det må være rette personer: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Nils Larsen skulle være ca 10 år i 1801 og da passer vel denne kandidaten: LenkeMora heter Elen og det passer jo med fôrste dattera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.