Gå til innhold
Arkivverket

[#55764] Hordaland. Lars Larsen Totland. Hvor er han fra?


Gjest Kjell-Arne Mellum
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjell-Arne Mellum

HeiJa, er nok mulig det. Men hvorfor står det datter foran Anne? Feilføring?Jeg fant en brolegger Lars Larsen dø i 1835Lenke Ved dåp av enkelte barn er han oppført som brolegger. Og andressen 18-50 er på begge dødsfallene.Så den er nok godt mulig at det bare er feilført på Anne sin død.Da er de jo født ca. 1785-1787 begge to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marie Skålnes

Her er den skanna kyrkjeboka for Anne. Ser ut til å stå datter: LenkeI din lenke over døde 1835, er der ingen Lars Larsen. men ein som heiter Totland med bustad 18-50.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Her er datteren Margrete Dortea gift i 1848 med Jakob Andreas Larson. Hun er 28 år og faren er Lars Larson. Se nr.12 Lenke Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Det kan se ut som om det er Jakob Andreas Larson som dør i 1849 året etter han giftet seg med Margrete Dortea. Han var garversvend da han giftet seg. Lenke Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell-Arne Mellum

TakkJa den hadde jeg. de rekker å få et barn Lauritz Severin i1847Lenkeog godt er det. Ellers hadde ikke jeg vært her.Men hvor kommer Lars Larsen og Anne Chrisophersdtr. fra??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Hvis det skulle være den Lars Larson som dør 44 år gammel i 1827, så kan det være denne Lars Larson på Totland i Hosanger 17 år i 1801. Se Lenke Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell-Arne Mellum

HeiJa han er nok en kandidat, men Lars Larsen er jo så vanlig. Men den du fant har jo en stefar som heter Amund, samme som ene barnet til Anne og Lars.Så en god kandidat er det.Mvh Kjell-Arne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Under gården Totland i bygdebok for Alenfit står det at Lars. f.1784 var hos stefaren i 1801, men en vet ikke hvor han er blitt av siden. Han kan selvfølgelig være den Lars Larsen Totland, da han kommer fra Totland og alderen stemmer godt med det som sto i FT 1815. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell-Arne Mellum

HeiJa, jeg er kommet til at han er den 'heteste' kandidaten. Og det er jo ikke noe som mot sier muligheten i det som står i bygdeboken.Mvh Kjell-Arne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell-Arne Mellum

Står der noe om Fødsel og døds år på mor, far eller stefar? Med tanke på evntuelt skifte etter noen av dem?Mvh Kjell-Arne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Faren Lars Johanneson som var f.1742, døde i 1784. Moren Dordi Jakobsdtr. var f. 1747 og døde 1807. Han var fra Bysheim og hun fra Ytre Eidsnes. Om stefaren Amund står det at han ble gift på nytt i 1807 og hørte ikke mer til han på Totland. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Hvis du ønsker flere av de opplysningene som sto i de to bygdebøkene, så kan jeg sende de filene til deg. Hvis du sender en mail til jo punktom art alfakrøll punktom no, så kan jeg sende dem til deg. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.