Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Ingrid Kjønnøy

[#55765] Soldat Jon Ingebrigtsen Leeren af Strinden

Recommended Posts

Gjest Ingrid Kjønnøy

I Meldal kirke ble det døpt et såkalt uekte barn i 1792 (Dom inv(?)). Mor var Ingeborg Jonsd. Retsell, utlagt til barnefar var soldat Jon Ingebrigtsen Leeren fra Strinda.Er det noen som har greie på hvem denne soldaten var?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Astrid Ryen

Har du prøvd å lete i kirkebøker for Strinda/Bratsberg?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Astrid Ryen

Dette ble visst litt knapt.Det er i 1801 tre gårder Leeren (en Øvre og to Neder) i Bratsberg sogn i Strinda prestegjeld. Idag: Leira - beliggende på østsiden av Nidelva (ved Leirfossene) noen km sør for Trondheim sentrum.Det finnes en bygdebok for Bratsberg utgitt i 2000: Kåre Hugås: Bratsberg annex-sogn. (informasjon fra DIS-Norges nettside).Aktuelle kirkebøker er allerede nevnt. Dette er i hvert fall et sted å begynne.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Ingrid Kjønnøy

Takk for innspill! Jeg har vært gjennom det meste av dette - ikke boka av Hugås, den visste jeg om, men kirkebøkene. Har ikke funnet så mye, men kanskje han dukker opp i neste runde. Leseferdigheten min øker sakte, men sikkert.Hadde et lite håp om at noen av forumets velinformerte deltakere kanskje kunne kjenne igjen 'min mann'. Men så lett skal det jo ikke være.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Inger Bjørnaas

Tjeneren på Snoen i 1801 kan være en kandidat:LenkeHar disse i min base, men har ikke opphavet til Jon Ingebrigtsen Leeren. Vet du forresten hvor Randi Jonsdt. Resell ble gift med Jon Arntsen Haugen ? Har at de ble gift 1797, muligens Averøy. De fikk ei datter Maria, f. ca. 1800. Har ikke lett noe etter disse etter at alle kirkebøkene ble lagt ut på nettet.I hvilke år har du lett etter Jon Ingebrigtsen ?Beste hilsen Inger

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.