Gå til innhold
Arkivverket

[#55771] Torger Olsen Hoelsback


Gjest Odd Annar Tangen
 Del

Recommended Posts

Gjest Odd Annar Tangen

En av mine aner i Sør-Trøndelag (Strinda/Trondheim) Torger Olsen har flyttet mye på seg. Bak hans navn har det i kirkebøkene stått Kystadmyren, Myren og Hoelsback.Faddre ved hans barns dåp i Tr.heim har ofte vært fra Nedre og Øvre Hoelsback De to første er grei, men Hoelsback har jeg problemer med å identifisere.Er det noen som vet hvor Hoelsback er eller var?Hendelsene her var mellom 1775 og 1780.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Annar Tangen

Hei igjen Ann-Mary og takk igjen.Har lett en stund etter disse to, både Torger og kona Ragnhild Bersvendsdatter.Blandt faddrene har vært: I 1777 Gurru Hoelsback, Peder Hoelsback, og i 1775 Karen Olsdatter Nedre Hoelsback og Ments Hoelsback.Torger Olsen Øvre Hoelsback i 1775.Har desverre ikke funnet deres giftemål. Det kunne nok ha løst denne floken.Lenken med disse husene på, hvor er det?Takk igjen for ditt engasjement.V.h. Odd Annar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ann- mary engum

Hei!Vet ikke riktig hvor det er ,men holder en knapp på at det er et sted nedover i landet.Kanskje det går an å spørre han som tok bildet,Jørn Ødegården?Men jeg ser på lenken at det står Nybygda.Kanskje det er nedover mot Hamartraktene et sted?(i Østerdalsleia)Mvh Ann-Mary

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Annar Tangen

Hei. Ser at Nybygda ligger i Åmot kommune(tror jeg) like nord for Brumundal.Skal lete i de aktuelle kirkebøkene.Takk igjen Ann-Mary.V.h. Odd Annar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Annar Tangen

Hei. Veldig interessant Ann-Mary. Skal sjekke kirkebøkene om jeg finner Torger og ev. også Ragnhild. Torger skal være født ca.1737.Da han døde 1800 var alderen oppgitt til 63 år.Så tusen takk for dine gode innspill.V.h. Odd Annar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ann- mary engum

Hei! Håper du finner det du søker,muligheten for at det er rett plass bør være tilstede.Lykke til.!Mvh Ann-Mary

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.